استرالیا صادارات سلاح به عربستان و امارات را لغو می‌کند

درخواست یک گروه حقووق بشری از استرالیا برای توقف صادارات سلاح به عربستان و امارات، احتمال اتخاذ این تصمیم از سوی کانبرا را افزایش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدای استرالیا، موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس طوماری را منتشر کرده و خواستار توقف فروش تسلیحات استرالیا به عربستان و امارات شد. تهیه این طومار موجب شده تا احتمال اتخاذ این تصمیم از سوی دولت مرکزی کانبرا افزایش بیابد.

این مؤسسه به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و جنایات جنگی نظامیان عربستان و امارات در یمن خواستار توقف فروش سلاح توسط استرالیا به آنها شده است.

در یک هفته اخیر آمریکا و ایتالیا صادرات سلاح به عربستان و امارات را متوقف کرده‌اند.

در متن این طومار آمده است که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، غیرنظامیان و مناطق مسکونی و همچنین تأسیسات حیاتی یمن را هدف حملات خود قرار می‌دهد و این حملات منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها هزار غیرنظامی، زن و کودک شده است.

این مؤسسه در ادامه تأکید کرد: محاصره تمامی بنادر یمن منجر به بدترین فاجعه انسانی در جهان شده است و ۸۰ درصد جمعیت این کشور اکنون نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

در ادامه این طومار آمده است: موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس بخشی از ائتلاف استرالیا برای کنترل تسلیحات است که از سال ۲۰۱۹ خواستار توقف فروش سلاح به عربستان و امارات شده و اکنون به دلیل جنایت این دو کشور در یمن از دولت استرالیا می‌خواهد که خواسته‌های زیر را عملی کند:

۱- توقف فروش تسلیحات استرالیا به عربستان و امارات

۲- فشار بر عربستان و امارات برای لغو محاصره تمامی بنادر یمن

۳- تشویق هم‌پیمانان برای تسریع در روند بازسازی یمن

۴- ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای ملت یمن

انتهای پیام/

کد خبر: 1088393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =