امیدواریم مجلس تا پایان سال بودجه ۱۴۰۰ را به دولت ابلاغ کند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بودجه ۱۴۰۰ را به دولت ابلاغ کنیم تا از ابتدای سال دولت مشکلی نداشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در نشست خبری در خصوص بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس گفت: برخی ایرادات لایحه بودجه از سوی شورای نگهبان به مجلس رسیده است. به محض بررسی این ایرادات در کمیسیون تلفیق و اصلاح آن، گزارش این کمیسیون در مورد ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سرعت بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه بیشتر است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بودجه ۱۴۰۰ را به دولت ابلاغ کنیم تا از ابتدای سال دولت مشکلی نداشته باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهاراتی مبنی بر تأثیر تصمیمات بودجه‌ای مجلس بر افزایش قیمت‌ها گفت: چنین اظهاراتی اشتباه است. اولاً هنوز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اجرایی نشده که بر قیمت کالاها تأثیر داشته باشد. ثانیاً تصمیم اشتباهی اخذ نشده که بر قیمت کالاها اثر بگذارد. ارز ترجیحی مطابق خواست دولت برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

فرهنگی افزود: در سایر موارد نیز گفته شده که نباید افزایش قیمت وجود داشته باشد؛ مانند اینترنت.

وی درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر تأثیر عدم تشکیل وزارت بازرگانی بر افزایش قیمت‌ها گفت: این اظهارات فرافکنی است؛ در حال حاضر وزارت مسکن وجود دارد اما نابسامانی در قیمت مسکن مشهود است. وزارت کار نیز وجود دارد اما مشکل بیکاری فزاینده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصمیمی که اخیراً اخذ شد و بخش بازرگانی وزارت کشاورزی به وزارت صنعت داده شد، دوگانگی و تضاد در مدیریت افزایش یافت زیرا یک وزارتخانه خود را مسئول تولید و وزارتخانه دیگر خود را مسئول بازار می‌داند.

فرهنگی در خصوص انتقادات به سفرهای استانی رئیس مجلس نیز گفت: این سفرها با اصرار نمایندگان و مسئولان استانی انجام می‌شود، در گذشته نیز چنین سفرهایی وجود داشته که آثار مثبتی دارد و انتقادات وارد نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =