برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در فروردین ماه سال آینده

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در فروردین ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) ؛ دکتر خراسانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با پی‌گیری‌ها و نیاز سنجی‌هایی که ستاد وزارت علوم انجام داده، نیروهای مورد نیاز دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری نزدیک به سه هزار نفر است که عمدتاً در رشته‌های فنی، تخصصی و آزمایشگاهی استخدام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضردر رشته‌های عمومی جذب نیرو نداریم، افزود: در این راستا سازمان اداری و استخدامی کشور با ۱۹۸۰ مجوز استخدام برای مراکز آموزش عالی موافقت کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز ۱۹۵۰ مجوز استخدامی را تامین اعتبار کرده است.

دکتر خراسانی افزود: فروردین ماه آزمون سراسری استخدام پیمانی غیرهیئت علمی را برای کل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برگزار می‌کنیم و انتظارمان این است که افرادپذیرفته شده در آزمون در ماه‌های اردیبهشت و خرداد کار مصاحبه شان انجام شود و از اول تیر ماه در مراکز آموزش عالی و پژوهشی مشغول به کار شوند.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم با بیان اینکه فرایند برگزاری آزمون استخدامی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: با جذب این نیروهای متخصص، بخش عظیمی از مشکلاتی که هم اکنون در نگهداری، تعمیر و حفظ آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور وجود دارد، به صورت اساسی حل می‌شود.

دکتر خراسانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در فروردین ماه سال آینده آگهی استخدام منتشر شود، گفت: با توجه به اینکه یک آگهی استخدام هم در اردیبهشت و خرداد سال آینده برای کلیه دستگاه‌های سراسر کشور منتشر می‌شود، می‌خواهیم برای مراکز آموزش عالی و پژوهشی آزمون جداگانه و اختصاصی برگزار شود.

وی با بیان اینکه این آزمون استخدامی به صورت متمرکز خواهد بود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه هم به همراه وزارت علوم پای کار هستند تا انشالله این تکلیف را هرچه سریع‌تربه انجام رسانیم.

دکتر خراسانی با اشاره به معرفی سه برابر ظرفیت نیروها و اینکه دستگاه‌ها می‌توانند با انجام مصاحبه، نیروهای برگزیده خودشان را انتخاب کنند، افزود: تمام دانشگاه‌ها نیازسنجی و سهمیه بندی شده اند و برمبنای نیاز و سهمیه‌ای که به تایید روسای دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری رسیده، اقدام خواهیم کرد.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم در پایان با تاکید بر حضور نیروهای شرکتی در این آزمون اظهار داشت: توصیه می‌کنیم نیروهای شرکتی که واجد شرایط بوده و رشته شغلی شان مرتبط است حتماً در این آزمون شرکت کنند، زیرا برای تبدیل وضعیت شان پیش بینی‌هایی انجام گرفته که به این ترتیب یکی دیگر از مشکلات آموزش عالی نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =