تاکید گروههای فلسطینی بر برگزاری انتخابات و تشکیل مرجع رهبری واحد

گروههای فلسطینی در پایان نشست خود در قاهره با صدور بیانیه ای بر برگزاری انتخابات و تشکیل مرجع رهبری واحد تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از فلسطین الیوم؛ گروههای فلسطینی روز چهارشنبه پس از پایان نشستهای دو روزه خود در قاهره بیانیه ای صادر کردند و در آن بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس، کرانه باختری و نوارغزه و مقابله با هر گونه کارشکنی رژیم صهیونیستی در این زمینه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که این دور از گفتگوها با هدف رفع موانع بر سر راه انتخابات مجلس قانونگذاری و برخی اختلافات موجود انجام گرفت.

بندهای بیانیه پایانی گفتگوهای ملی گروههای فلسطینی در قاهره بدین شرح است:

۱- شرکت کنندگان با روحیه مسئولیت پذیری عالی تمامی مسائل ملی، خطرات پیش روی مسئله فلسطین، برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی با استناد به دستور ریاستی صادر شده در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ و راه‌های تقویت شراکت ملی را بررسی کردند و بر سر راه‌های حل مشکلات و اختلافات موجود به منظور تقویت روند دمکراسی ملی در فلسطین به توافق رسیدند.

۲- گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات در مورد روند برگزاری انتخابات و توافق بر سر راه حل‌هایی برای مسائل اختلافی به شیوه‌ای که متضمن برگزاری شفاف و روشن آن در راستای تحقق اهداف ملت فلسطین باشد، برای شرکت کنندگان قرائت شد.

۳- همچنین رئیس شورای ملی گزارش مفصلی در مورد رویکرد و دیدگاه خود پیرامون این شورا و سازمان آزادی بخش ارائه داد و شرکت کنندگان ساز و کارهای تشکیل شورای ملی جدید و انتخاب اعضای آن در راستای فعال سازی سازمان آزادی بخش و تقویت نقش و جایگاه آن را بررسی کردند.

۴- قرار شد نشست رهبران گروه‌های فلسطینی به منظور پیگیری توافقات انجام شده ادامه داشته باشد.

۵- شرکت کنندگان بر وحدت قانونی و سیاسی سرزمین فلسطین و ضرورت برگزاری انتخابات در قدس، کرانه باختری و نوارغزه و مقابله با هرگونه کارشکنی دشمن صهیونیستی در راستای ممانعت از برگزاری انتخابات به ویژه در قدس تاکید کردند.

۶- شرکت کنندگان بر ضرورت ادامه تلاش برای تشکیل مرجع رهبری واحد برای مقاومت مردمی فراگیر طبق بیانیه نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در قاهره تاکید کردند.

۷- گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در انتخابات مجلس قانونگذاری میثاق شرف را امضا کردند و طی آن بر پافشاری خود بر پیشبرد تمامی مراحل انتخابات به شیوه‌ای کاملاً شفاف و روشن و انجام یک رقابت سالم به منظور تقویت وحدت ملی و منفعت عمومی و حفظ حق ملت در انتخاب نمایندگان خود طبق قانون انتخابات تاکید کردند.

۸- شرکت کنندگان ضمن سلام و درود به روح شهدا و تقدیر از عموم ملت و اسرای قهرمان، بر ضرورت تحقق وحدت ملی و امیدبخشی به ملت فلسطین در داخل و خارج تاکید کرده و از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و نظارت این کشور بر روند برگزاری گفتگوهای ملی فلسطینیان در قاهره تشکر کردند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =