۹۰ درصد نفت سوریه در اختیار آمریکا قرار دارد

«بسام طعمه» وزیر نفت سوریه گفت که ۹۰ درصد ذخایر نفت این کشور در منطقه تحت سلطه اشغالگران آمریکایی واقع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بسام  امروز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «الاخباریه» سوریه افزود: آمریکایی ها و پیروانش همانند دزدان دریایی ثروت نفت سوریه و نفتکش هایش را هدف قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: خسارت هایی که به طور کلی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم به بخش نفت وارد شده ، از مرز ۹۲ میلیارد دلار فراتر رفته است.

بسام گفت: آنچه تاکنون در جنگ سوریه روی داده چه از نظر اینکه ما را از بهره برداری از منابع ثروت مان بازداشته اند و در عین حال مانع از رسیدن کالاهای صادراتی به کشور ما می شوند، در هیچ کشوری روی نداده است.

وزیر نفت سوریه در همین رابطه به مطلب انتشار یافته در روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اشاره کرد مبنی بر اینکه اسراییل ظرف دو سال و نیم گذشته ۱۲ نفتکش به مقصد سوریه را هدف قرار داده است.

بسام طعمه افزود: بخش نفت به طور اساسی به عنوان منبع درآمد اصلی اقتصاد سوریه مورد هدف واقع شده است.

این وزیر سوری در مورد افق های اکتشاف نفت گفت: ما از نظر ذخایر نفتی به آب های منطقه ای خود چشم امید دوخته ایم اما قراردادهای اکتشاف نفت هزینه بردار و طولانی مدت است.

وی افزود: ما آینده نفتی درخشانی در آب های یاد شده داریم اما بهره برداری از ذخایر نفتی نیازمند آرامش و شرایط با ثبات لجستیکی است.

 ستاد هماهنگی روسیه و سوریه در پانزدهم اسفند با صدور بیانیه مشترک کشورهای غربی را متهم کرد که آنان غارت ثروت های طبیعی سوریه را هدف گذاری کرده اند.

ستاد مزبور اعلام کرد: هدف واقعی غرب مبارزه با تروریسم در سوریه نیست بلکه غارت ثروت های ملی این کشور است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا برای توجیه این سرقت گفت که فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

شبکه آمریکایی «الحره» به نقل از گراهام گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

آمریکا مرداد ماه گذشته برای همین منظور یک قرارداد با گروه های کرد شمال سوریه امضاء کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =