مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح شد

مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور نماینده وزیر علوم افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در آیینی با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم ابراهیمی نماینده وزیر علوم و مسئول هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و هماهنگ‌کننده هیئت‌های انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح و پژوهشکده تکنولوژی نانو و گروه پژوهشی پیچیدگی و محاسبات این دانشگاه، پس از گذشت چند سال از توقف فعالیت آنها، مجدداً بازگشایی شدند.

در این آیین که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، امام جمعه کازرون هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی وجمعی از مسئولان محلی این شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام  ابراهیمی، با اشاره به تأکیدات مکرر قرآن بر رسالت دانشمندان و اهل قلم، اظهارکرد: در قرآن کریم آمده است نون و القلم و منظور از این آیه شریفه سوگند به قلمی است که خدا را معرفی کند، قلمی که فرهنگ جامعه را بالا ببرد، قلمی که علم را در جامعه نهادینه کند و محصول این قلم باید پژوهش‌ها و کتاب‌هایی باشد که جامعه با تکیه به آنها بتواند بالندگی خود را به دست بیاورد.

وی با تقدیر از پیگیری‌های مکرر فاضل‌نیا در سطوح مختلف وزارت علوم برای بهبود عملکرد دانشگاه سلمان فارسی کازرون، افزود: در روز قیامت از ما سوال می‌شود شمایی که رئیس دانشگاه بودید برای دانشگاه چه کردید و شمایی که استاد دانشگاه بودید برای دانشجویان تان چه کردید؟ با انجام اقداماتی مانند افتتاح مراکزی که امروز شاهد شروع به کار آنها خواهیم بود، می‌توانیم در روز قیامت نیز سربلند باشیم، منوط به اینکه در ارائه خدمات آنها توجه شود که هدف غایی، خداوند تبارک و تعالی باشد.

در ادامه غریب فاضل‌نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز با تشکر از تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی فریدون عباسی‌دوانی نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی برای تجهیز و راه‌اندازی این مراکز، خاطرنشان کرد: سه مرکزی که امروز افتتاح و مجدداً شروع به فعالیت می‌کنند، در راستای عمل به بیانیه مأموریت دانشگاه و تحقق سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت جامعه‌محور کردن دانشگاه‌ها هستند. امیدوارم نهادهای مختلف دولتی و همچنین بخش خصوصی شهرستان بتوانند با بهره‌مندی مناسب از ظرفیت علمی این سه مرکز و پژوهشکده، به ویژه مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نقش موثرتری در نظام تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های عمومی برای جامعه داشته باشند.

 فاضل‌نیا همچنین با ارائه گزارشی از گروه پژوهشی پیچیدگی و محاسبات و همچنین پژوهشکده فناوری نانو، تصریح کرد: مرکز محاسبات و پیچیدگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، پس از مرکز تحقیقات سیستم‌های پیچیده دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دومین مرکزی است که به طور خاص و با هدف بررسی پارادایم غالب در سیستم‌های پیچیده به بررسی و مطالعه طیف گسترده‌ای از پدیده‌ها در حوزه‌های مختلف علوم و فنون با استفاده از ابزار توسعه یافته در تئوری سیستم‌های پیچیده می‌پردازد.

وی افزود: پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز با هدف ایجاد تحول و تحرک در آموزش و پژوهش میان رشته‌ای در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و اعتلای جایگاه این دانشگاه و همچنین گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌های کاربردی نانو فعالیت خود را پس از چندین سال توقف، مجدداً آغاز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام صباحی امام جمعه کازرون نیز با تقدیر از تلاش‌های علمی و اجرایی مجموعه مدیریتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: اقدام‌های عملی مانند افتتاح و راه‌اندازی این سه مرکز، گام‌های ماندگار و ارزشمند برای تغییر ذائقه عمومی مردم برای تغییر اولویت‌های آنها به سمت مسائل دانشگاهی محسوب می‌شوند چراکه زمینه مناسبی را فراهم می‌کند که مردم بتوانند نقش دانشگاه‌ها را به وضوح در زندگی روزمره خود شاهد باشند. بنده از تمامی این تلاش‌ها حمایت می‌کنم و امیدوارم مسئولین مختلف شهرستان بتوانند از این ظرفیت به گونه‌ای مناسب بهره ببرند.

مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌تواند پروژه‌های مختلف افکارسنجی، تهیه و تنظیم پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی برای طرح‌های مختلف عمرانی و انجام پروژه‌های مختلف مطالعاتی را متناسب با نیاز دستگاه‌های مختلف اجرا کند.

با شروع به کار مجدد پژوهشکده فناوری نانو و گروه پژوهشی پیچیدگی و محاسبات این دانشگاه نیز که طی چند سال گذشته متوقف شده بود، طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران مختلف شهرستان بدون نیاز به مراجعه به مراکز برخی از استان‌ها، از این پس در شهرستان کازرون قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =