«صنعت هسته‌ای» نماد امنیت‌آفرینی و اقتدار ملی

صنعت هسته‌ای ایران با دستاورهای بسیاری که در دوران سخت تحریم و فشار علیه کشورمان بدست آورده، امروز به نماد اقتدار، عزت ملی و یکی از چندین عامل موثر در امنیت آفرینی برای این مرز و بوم بدل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علی رغم همه تحریم ها، فشار ها، ترور دانشمندان هسته ای، خرابکاری های متعدد در تجهیزات و مواد مرتبط با صنعت هسته ای کشور و تبلیغات رسانه ای گسترده علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، این غیورمندان متخصص جوان صنعت پر افتخار هسته‌ای کشورمان بودند که با هدایت های رهبری نظام، مسیر رشد، پیشرفت و ترقی را با سرعت بالایی طی کرده و موفقیت های بیشمار آن ها در وضعیت نه چندان مناسب سال های اخیر، هر انسان منصفی را به تحسین وا می دارد.

رهبری انقلاب بارها این دغدغه را مطرح کردند که همه باید در مسیر ایجاد «ایران قوی» و قدرتمند گام بردارند و پُر واضح است که در اختیار داشتن «فناوری هسته‌ای» به عنوان یک «صنعت هایتک» که می تواند در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی، تولید برق، حوزه سلامت و دیگر حوزه ها کاربرد داشته باشد به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت به حساب می آید.

صنعت هسته‌ای امروز به نماد اقتدار، عزت ملی و یکی از چندین عامل موثر در امنیت آفرینی برای این مرز و بوم بدل شده است.

شاید همین روحیه جهادی مدیران، کارمندان و متخصصان سازمان انرژی اتمی، بصیرت و دشمن شناسی آنها، بومی سازی صنعت هسته‌ای کشور و تکیه بر توان جوانان دانشمند داخلی و البته عملگرا بودن آنها است که امروز شاهد پیشرفت‌های حاصل شده در ابعاد مختلف این صنعت هستیم و هر ساله به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای، تعدادی از دستاوردهای این صنعت پر افتخار معرفی و در معرض دید قرار می گیرند.

امروز پرسنل صنعت هسته‌ای ایران از مدیران ارشد تا نیروهای دیگر در بخش‌های مختلف آن صنعت به نمادی از خودباوری، زمان شناسی و عمل گرایی در مسیر تحقق خواست و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران بدل شده‌اند.

یکی از مصادیق تحقق شعار امسال که از سوی رهبری به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده همین است که بنا به گفته «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار است از ۱۳۳ مورد دستاورد و پیشرفت در صنعت هسته‌ای با حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پانزدهمین گرامیداشت سالروز ۲۰ فروردین رونمایی شود.

با نگاهی گذرا به تعداد دستاوردهای معرفی شده سال گذشته از سوی سازمان انرژی اتمی در روز ملی فناوری هسته‌ای که ۱۱۲ عدد محصول بود و افزایش آن به ۱۳۳ دستاورد و پیشرفت هسته‌ای امسال، متوجه خواهیم شد که این امر نتیجه‌ای جز تلاش مضاعف، پویایی و نشاط در میان کارکنان و مدیران صنعت هسته ای کشورمان نیست.

گفتنی است تعداد اعلام شده ۱۳۳ دستاورد و پیشرفت هسته‌ای که از میان آنها ۴۰ دستاورد مرتبط با غنی سازی است، تنها بخشی از دستاوردهای امسال صنعت هسته ای به حساب می‌آید که از ممیزی کمیته ارزیابی موفق به کسب اخذ مجوزهای لازم کیفیت در صنعت هسته‌ای شده اند.

در واقع تعداد دستاوردهای هسته‌ای کشور در یکسال اخیر، بیش از ۲۰۰ مورد است که در این میان تنها ۱۳۳ مورد از آنها در سالروز فناوری هسته‌ای معرفی و رونمایی خواهند شد.

آنطور که اعلام شده قرار است در مراسم سالروز فناوری هسته ای که در روز شنبه هفته آینده ( ۲۱ فروردین) و با حضور رئیس جمهور و سخنرانی علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار خواهد شد، ۱۱ محصول در زمینه‌های مختلف غنی سازی، لیزر، آب سنگین و حوزه سلامت به صورت ویدیو کنفرانس و هفت مورد هم در محل برگزاری مراسم رونمایی شوند.

 این حجم از موفقیت ها و دستاوردهای حاصل شده در سال‌های اخیر در صنعت هسته‌ای کشور علیرغم فشار شدید و سیاست تحریمی گسترده دشمنان منطقه ای و بین المللی که نتیجه تکیه بر توان داخلی، بهره مندی از روحیه جهادی مدیران و پرسنل آن صنعت و بهره مندی از رهنمودهای رهبری انقلاب بوده، نشان دهنده آن است که صنعت هسته‌ای ایران در بُعد فنی نه تنها هیچگاه با تعطیلی یا حتی کاهش سرعت روند پیشرفتش مواجه نبوده، بلکه کاملاً در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت قرار داشته و نسبت به برنامه زمانبندی خود در بخش‌های مختلف بسیار جلوتر است.

  در خاتمه آنکه، سازمان انرژی اتمی همواره آماده انجام تصمیمات نظام در جهت تامین منافع ملی بوده و است.

کد خبر: 1092480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =