نگرانی از تحرکات داعش در افغانستان/ اهمیت مسئله فلسطین

وزیر امور خارجه روسیه بعدازظهر امروز چهارشنبه با همتای پاکستانی خود در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت و از تحرکات داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از توئیتر دولت پاکستان؛ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که طی سفری رسمی در اسلام‌ آباد بسر می‌برد امروز چهارشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه پاکستان، محور رایزنی‌های دو کشور را تشریح کرد.

وی با اشاره به تحولات منطقه از جمله خاورمیانه گفت: با همتای پاکستانی خود درباره آسیا و اقیانوسیه و سازمان آ سه آن تبادل نظر کردیم. روسیه حامی حفظ ساختارهای همکاری و تعامل مانند گروه آ سه آن به جای هرگونه محور جدید تقسیم و یا ترویج اختلافات است.

وی آمریکا را به تشدید سیاست تفرقه متهم کرد و افزود: ما در منطقه شاهد فرآیندهای نامشخصی هستیم که اتفاق افتاده است، زیرا آمریکا استراتژی‌های تفرقه انگیزی را ایجاد کرده که همه چیز را تغییر می‌دهد و منطقه را بی ثبات می‌کند.

قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس تاکید کرد که روابط این کشور با روسیه وارد مرحله جدیدی شده و اسلام‌آباد از مشارکت مسکو در طرح‌های انرژی به ویژه احداث خط لوله گاز موسوم به طرح «شمال-جنوب» از لاهور تا کراچی و همچنین مدرنیزه سازی منابع تولید انرژی پاکستان استقبال می‌کند.

وی افزود: مقدمات پیشبرد طرح خط لوله شمال جنوب فراهم شده و ما آماده مشارکت با روسیه برای اجرای آن هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر آمادگی این کشور برای افزایش مناسبات دفاعی و تعاملات امنیتی با پاکستان اضافه کرد: مسکو از ظرفیت‌های اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم خرسند است و ما آماده‌ایم نیازهای جنگی و دفاعی پاکستان را تامین کنیم.

نگرانی از تحرکات داعش در افغانستان

لاوروف با اشاره به وضعیت افغانستان نسبت به تشدید خشونت‌ها به ویژه تحرکات گروه تروریستی داعش در این کشور همچنین افزایش اقدامات تروریستی در شمال و شرق افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: پاکستان و روسیه توافق کردند تا برای دستیابی به راه حل پایدار و مستقل برای پایان دادن به جنگ در افغانستان مذاکرات سیاسی و فراگیر ادامه یابد و همزمان کاهش اقدامات خصمانه توسط طرف‌های درگیر نیز باید تسهیل شود.

موضوع فلسطین

وزیر امور خارجه روسیه از رایزنی با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود درباره وضعیت خاورمیانه از جمله سوریه، یمن، فلسطین و لیبی سخن گفت و افزود: ما معتقدیم که در شرایط تنش در منطقه، نباید ماموریت ایجاد کشور مستقل فلسطین را فراموش کنیم. مسکو آماده است تا گفتگوهای مستقیم بین فلسطین و اسرائیل را تسهیل کند و ما در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، وزیران امور خارجه پاکستان و روسیه همچنین از افزایش مناسبات تجاری دو کشور طی یکسال اخیر و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه مشترک برای گسترش روابط همه جانبه خبر دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =