سوپرلیگ فوتبال را می کشد

از یکی دو روز گذشته مهم ترین برنامه های ورزشی در سراسر دنیا به موضوع برگزاری سوپرلیگ اروپا پرداخته‌اند و آن را مورد بحث قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مهم‌ترین اتفاقی که از یکی دو روزگذشته، فوتبال جهان و به خصوص اروپا را تحت الشعاع خود قرار داده است مسئله ی برگزاری سوپرلیگ اروپا و حضور تیم های بزرگ این قاره در این بازی ها است.

باشگاه های رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس دوازده عضو موسس سوپر لیگ اروپا هستند.

در همین خصوص بیشتر بخوانید؛

جنجالی که سوپرلیگ اروپا به پا کرد!

سرالکس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد در این خصوص گفت: "برگزاری سوپر لیگ به معنی فاصله گرفتن از ۷۰ سال رقابت باشگاهی فوتبال اروپا خواهد بود. وقتی در منچستریونایتد بودم چهار بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کردیم که همه شب هایی به یادماندنی بودند. نمی دانم آیا یونایتد نیز در این ماجرا دخیل است یا نه و من تصمیم گیرنده نیستم."

همچنین مارچلو بیلسا، سرمربی لیدزیونایتد در این رابطه گفت: "یکی از دلایلی که فوتبال محبوب ترین ورزش جهان شده این است که تیم های ضعیف فرصت دارند قدرت های بزرگ را شکست دهند."

از یکی دو روز گذشته مهم ترین برنامه های ورزشی در سراسر دنیا به این موضوع پرداخته اند و در مورد آن بحث کرده اند. برنامه ی ورزشی شبکه ی bbc sports با حضور Danny Murphy بازیکن سابق لیورپول و dion Dublin بازیکن سابق لستر سیتی به بررسی این موضوع پرداخته است که در ادامه آن را خواهیم خواند.


سوپرلیگ به ضرر هواداران ، بازیکنان و مربیان

در ابتدا مجری برنامه از تیم های حاضر در این بازی ها نام برد و اعلام کرد سه تیم از اسپانیا ، سه تیم از ایتالیا و شش تیم از انگلیس مجموعا ۱۲ تیم حاضر در این بازی ها تشکیل می دهند.

او گفت فکر میکنم اکنون تمام دنیا مات و مبهوت این خبر هستند از شنیدن آن تعجب کرده اند و در همین رابطه نظر دنی مورفی را پرسید مورفی نیز در پاسخ گفت: من از این قضیه ناراحت و عصبانی هستم و بسیار سعی کردم که با قلب و احساسم به آن نگاه کنم و در مورد آن مثبت فکر کنم اما به نتیجه ی خوبی نرسیدم و بنظرم هیچ کمکی به مربیان و بازیکنان نمیکند و به نفع هواداران فوتبال نخواهد بود این تفکر مالکان ۶ باشگاه انگلیسی غیرمنطقی است و آن ها هیچ اهمیتی برای تاریخ و عشق به فوتبال و طرفداران قائل نیستند. ما در انگلیس چهار لیگ فوق العاده داریم که به وجود آنها افتخار میکنیم اما این تصمیم می تواند همه ی این ها را از بین ببرد.

در ادامه دیون دابلین دیگر کارشناس برنامه اظهار داشت: تیم های انگلیس به دنبال پول هستند لیگ برتر و این ۶ تیم به دنبال پول بیشتری هستند آنها احساس میکنند که به پول بیشتری نیاز دارند و این باعث می شود که آنها هواداران خود را از دست بدهند هوادارانی که فوتبال بدون آنها بی معنی خواهد بود.


محرومیت بازیکنان شرکت کننده در سوپرلیگ از بازی های ملی و لیگ های داخلی

در ادامه مجری برنامه با تکیه بر جمله ای از سر مت بازبی پیشکسوت اسکاتلندی مبنی بر اینکه فوتبال بدون هوادار اهمیتی ندارد ، تاکید می کند که صاحب باشگاه منچستر یونایتد درحال نابودی میراث این باشگاه است و آنها باید بدانند فوتبال بدون هواداران بی معنی خواهد بود. گمان میکنم که یورگن کلوپ و پپ گواردیولا به اهمیت حضور هواداران واقف هستند به همین خاطر هیچ اظهار نظری در این باره نداشته اند. قطعاً بازیکنان نیز به این نوع بازی های غیر فشرده و اندک علاقه ای نخواهند داشت زیرا آنها دیگر در مسابقات اف ای کاپ و جام حذفی شرکت نمی‌کنند.

مجری برنامه بیانیه یوفا را مبنی بر اینکه بازیکنان شرکت کننده از حضور در بازی های ملی و لیگ های داخلی محروم خواهند شد را خواند و از مورفی سوال کرد که با توجه به اینکه سابقه ی زیادی از بازی در باشگاه های انگلیسی دارد آیا اگر اکنون عضو این باشگاه ها بود حاضر می شد در بازی ها شرکت کند؟

مورفی پاسخ داد من برای کشورم بازی خواهم کرد و هرگز این را قبول نمی‌کردم. کسی نمی‌تواند این احساس ، که بازیکنان برای کشورشان بازی کنند را از آنان بگیرد. شما این را در نظر بگیرید که تیمی مثل لستر سیتی درحال تلاش است تا به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند و با تیم های بزرگ رقابت کند اما درحال حاضر این امکان برایشان وجود ندارد چون مسئولان تیم های بزرگ به فکر جیب خود هستند و می‌خواهند پول بیشتری را بدست بیاورند. آنها هرگز به هواداران ، بازیکنان و مربیان فکر نخواهند کرد.


امکان توافق یوفا با باشگاه‌ها

مجری در ادامه اعلام کرد ممکن است در جلسه ی روز دوشنبه ، یوفا با تیم ها توافق کند و پول بیشتری را به آنها بدهد و آنها را راضی کند.

مورفی تاکید کرد: اگر آنها فکر می کنند که می‌توانند ایده ی خود را اجرا کنند و همه ی مردم نیز با آنها موافقت کنند مشخص است که عشق به فوتبال را درک نکرده اند آنها باید بدانند که درحال دزدیدن قلب فوتبال و عشق به آن هستند از آنها می پرسم که آیا اصلا با بازیکنان و مربیان در این باره صحبتی داشته اند؟ نظر هواداران را پرسیده اند؟

در پایان نیز مجری برنامه اظهار کرد که سوپر لیگ نیز بیانیه ای داده و اعلام کرده است که با ۱۲ باشگاه حاضر در بازی ها توافق کرده ایم که رقابت ها در وسط هفته برگزار شود و همچنین سه باشگاه دیگر نیز در اسرع وقت با آنها اضافه شود. آنها اعلام کردند که در انتظار توافق با یوفا هستیم تا بهترین تصمیمات را برای آینده ی فوتبال بگیریم.

انتهای پیام/

مترجم: محسن بخشی

کد خبر: 1093585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =