نابودی تولید داشتم، جهش نه!

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سال گذشته بجای جهش تولید شاهد نابودی تولید بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رستم قاسمی نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در سلسله جلسات میز انتخابات با عنوان «جمهور» که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد، اظهار کرد: تولید به معنای رونق است که می‌تواند بسیاری از چالش‌های کشور مانند اشتغال را حل کند.

وی افزود: کیفیت، سرعت و قیمت سه شاخصه حضور در بازار جهانی است که کشور برای حضور در این بازار، باید این سه مولفه را در دستور کار قرار دهد. متاسفانه در سال گذشته، هیچ شاخصی مبنی بر انجام جهش تولید ارائه نشد و من فکر می‌کنم به جای جهش تولید، بیشتر نابودی تولید رقم خورد.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اولین اقدام برای رسیدن به تولید، ثبات بازار است. دومین مولفه توزیع خواهد بود. در حال حاضر، تولید کنندگان و مصرف کنندگان در شرایط خوبی قرار ندارند. توزیع کشور ما، توزیع منطقی نیست بلکه توزیع دلالی است. این درحالی است که ظرفیت‌ها و ساز و کارهای مناسب تولید در کشور وجود دارد اما از آنها استفادا نمی شود.

وی تصریح کرد: کشور ایران با داشتن ۸۰ میلیون جمعیت، کشوری با وسعت زیاد محسوب می‌شود و کمتر کشوری مانند ایران، دارای چنین شرایط جغرافیایی است. متاسفانه با وجود این‌ظرفیت‌ها؛ اما هنوز بازار کشور رونق ندارد.

قاسمی با اشاره به استفاده از بازار کشورهای همسایه عنوان کرد: موانع صادرات در ارتباط با بازار همسایگان نیز باید رفع شود.‌ در حال حاضر صادرات غیر نفتی حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار است، درحالی که اگر بتوانیم فقط ۵ درصد بازار کشورهای همسایه را در دست بگیریم، صادرات غیرنفتی ما حدود ۶۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.‌ البته به دست آوردن بازار کار آسانی نیست و لذا باید با برنامه و ساز و کار و مناسب، بازار کشورهای همسایه را در دست بگیریم.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: تولید نیازمند پکیج برنامه ریزی دقیق است که متاسفانه در حال حاضر این بسته را در اختیار نداریم. بازارهای داخل کشور، منطقه‌ای و جهانی دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای هستند که برای به دست آوردن آنها، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم. تغییر ریل گذاری در زمینه تولید، یکی از نیازهای اساسی کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =