رویداد «چالش فناوری» ارتباط دانشگاه و صنعت را تقویت می‌کند/ کمک به حل مسائل جامعه با توسعه سراهای نوآوری

رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی این است که بتواند دانشگاه حل مسئله باشیم. در این زمینه فعالیت مفیدی که انجام دادیم برگزاری رویداد «چالش فناوری» است. این بهترین عملکرد ما در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه بوده است.

دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر برای ارتقای پژوهش و فناوری گام‌های مؤثری برداشته و هر ساله با برگزاری جشنواره فرهیختگان به دنبال معرفی دستاوردهای علمی و دانشگاهیان نخبه و متخصص است. 

کامران صفوی رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، که در هشتمین دوره جشنواره فرهیختگان به عنوان سرای نوآوری برتر شناخته شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: زیرساخت‌های اصلی، نگرش هیئت رئیسه استان و واحدی که سرای نوآوری در آن مستقر است مهمترین عامل موفقیت آن مجموعه است. نگرش باید به این سمت باشد که بتوانیم زیرساخت‌های کامل و لازم را در حوزه فناوری ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: هدف این بوده که بتوانیم ارتباط صنعت و دانشگاه را قوی‌تر کنیم. رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی این است که بتوانیم دانشگاه حل مسئله باشیم و به عنوان رویکردی مطلوب مورد توجه بوده، در این زمینه فعالیت مفیدی که انجام دادیم برگزاری رویداد «چالش فناوری» است.

صفوی تشریح کرد: در این رویداد صنایع و شرکتها چالش هایی که با آن مواجه هستند را ارائه می دهند. صنعت به صورت تخصصی و با عنوان مشخص اعلام می کند که نیاز به موضوعی داریم. در سرای نوآوری با برگزاری رویداد چالش فناوری آن پروپوزال و مشکل صنعت را جمع می‌کنیم و به تمام فناوران دانشگاهی در سرای نوآوری خود یا در سطح ملی تمام مشکلات را ارائه می‌دهیم.

رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اظهار کرد: فناور هایی که در مراکز رشد سرای نوآوری مستقر هستند راه حل ارائه می‌کنند و بعد از آن مابین صنعتی که چالش را ارائه کرده و راه‌حلی که این فناور دارد جلساتی برگزار می‌شود. طبق این جلسات تعدادی از آنها موفق می شوند به قرارداد برسند و هم مشکل صنعت حل می‌شود و هم آن فناور از این طریق کسب درآمد می کند. در نتیجه می تواند برای کشور تکنولوژی تولید کند. این بهترین عملکرد ما در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه بوده است.

وی خاطرنشان کرد:در سال ۹۹ رویداد ملی چالش فناوری گیاهان دارویی با همکاری شرکت شهرک های استان اصفهان و سرای نوآوری برگزار شد که ثمرات بسیار خوبی داشت و توانستیم چند چالش بزرگ را حل کنیم. تعداد ۸ قرارداد و تفاهم نامه نیز پیرو برگزاری آن چالش منعقد شد.

صفوی با بیان اینکه برای اولین بار امسال در جشنواره فرهیختگان هم سرایی نوآوری برتر داشتیم و هم دانشگاه فناور برتر گفت: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر، کم کم از دانشگاه نسل دو به نسل سوم در حال حرکت هستیم. توانستیم آیتم‌های فناوری را بیشتر وارد جشنواره کنیم و به این سمت برویم که علاوه بر حفظ پژوهش های مطلوب خود، فناوری هم بتواند از خروجی پژوهش استفاده کند و جایی برای موفقیت بیابد.

رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در زمینه حمایت های مورد نیاز از سمت مسئولان دانشگاهی و کشوری گفت: آنچه که به عنوان حمایت نیاز داریم فقط حمایت هایی است که بتواند اطلاع رسانی خوبی از وجود این مجموعه های فناوری کند. در بخش کلان نیز تسهیل گری در معرفی محصولات و بازاریابی محصولات تا بتوانند تسهیلات مالی برای شرکت ها جذب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =