دسترسی دانشجویان به سامانه دان پس از پرداخت بخشی از شهریه امکان‌پذیر می‌شود

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: بدهی برخی دانشجویان عمدتاً مربوط به سه ترم گذشته است و دسترسی حدود ۲۰ درصد دانشجویان به سامانه به‌صورت موقت مسدود تا بدهی آن‌ها تعیین تکلیف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ محمدرضا کاشفی، رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره عدم دسترسی برخی از دانشجویان به علت بدهی شهریه به سامانه آموزش مجازی این واحد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه غی دولتی است که درآمدهای آن از طریق شهریه و درآمدهای غیرشهریه‌ای تأمین می‌شود و بخش گسترده‌ای از بار آموزش عالی را در سراسر کشور برعهده دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های علوم پزشکی و بیمارستانی است که در شرایط کنونی به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمات رسانی به عموم جامعه است. از سوی دیگر واحدهای دانشگاهی دارای سیاست‌های مختلفی بوده و هرکدام به‌صورت مستقل سیاستگذاری می‌کنند.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه واحد تهران مرکزی بزرگترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه آموزش عالی کشور به شمار می‌رود، گفت: این واحد دارای ۶۵ هزار دانشجو، ۹۹۰ نفر عضو هیئت علمی، هزار و ۸۰۰ استاد حق التدریس و ۹۵۰ کارمند است که مسئولیت آموزش بخش قابل توجهی از دانشجویان را برعهده دارند.

کاشفی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا با درک شرایطی که در کشور به‌وجود آمد و تعطیلی و از رونق افتادن بسیاری مشاغل، دانشگاه آزاد اسلامی تمامی تلاش خود را به کار بست تا شرایط مناسبی را برای دانشجویان در پرداخت شهریه به‌وجود آورد و آن را تسهیل کند.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره نحوه تقسیط شهریه دانشجویان در دوران شیوع کرونا گفت: در نیمسال اول سال تحصیلی گذشته مقرر شد دانشجویان شهریه خود را در سه قسط پرداخت کنند اما با این وجود، تنها ۱۵ درصد دانشجویان اقساط شهریه را پرداخت کردند.

کاشفی افزود: با این وجود دانشگاه فشاری را بر دانشجویان وارد نکرد و مقرر شد که دانشجویان تا انتهای ترم بدهی خود را تسویه کنند. در واقع نیمسالی که در آن قرار داریم با حجم بسیاری از بدهی دانشجویان آغاز شد و در ابتدای این نیمسال هم به منظور رفاه حال دانشجویان مقرر شد، آن‌ها ۶۵ درصد بدهی قبلی به اضافه شهریه ثابت ترم جاری را پرداخت کنند که بعضی از دانشجویان آن را پرداخت نکردند.

وی ادامه داد: تا سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان از دولت بابت هزینه‌های مختلفی که انجام داده بود طلبکار بود، اما این بستانکاری طی چند سال اخیر به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا کرد و با وجود وعده‌هایی که داده شد، محقق نشد.

کاشفی با اشاره به بدهی ۱۳۰ میلیارد تومانی دانشجویان واحد تهران مرکزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خانواده بزرگی است که به موقع باید هزینه‌های مختلفی از جمله پرداخت حقوق کارکنان، پرسنل بیمارستانی و... را بپردازد تمامی این مسائل باعث شد تا دانشگاه درصدد تحقق بخشی از بدهی شهریه دانشجویان برآید.

وی با بیان اینکه حدود ۴۲ هزار دانشجوی واحد تهران مرکزی هر یک دارای بخشی بدهی به دانشگاه هستند، ادامه داد: ابتدای سال جدید روابط عمومی دانشگاه پیامی را در تمامی شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد و از دانشجویانی که استطاعت مالی دارند خواست تا بدهی خود را پرداخت کنند.

کاشفی با اشاره به اینکه بدهی دانشجویان عمدتاً مربوط به دو یا سه ترم گذشته است، گفت: در نهایت تصمیم بر این شد که برای کمتر از ۲۰ درصد از دانشجویان واحد تهران مرکزی که بدهی بیشتری نسبت به دیگران دارند دسترسی آن‌ها به سامانه به‌صورت موقت مسدود تا بدهی آن‌ها تعیین تکلیف شود.

وی درباره نحوه پرداخت بدهی و دسترسی مجدد به سامانه آموزش مجازی این واحد گفت: ۷ خط تلفنی در سامانه آموزشیار تعریف شده که دانشجویان با تماس با کارشناسان و بر اساس توافقی که انجام می‌دهند با پرداخت بخشی از شهریه دسترسی آن‌ها به سامانه باز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =