پنجمین حضور اونای امری در فینال

اونای امری سرمربی ویارئال با حذف آرسنال به فینال مسابقات لیگ اروپا راه یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ اونای امری شب گذشته با پیروزی در دیدار نیمه نهایی لیگ اروپا در مقابل تیم سابق خود ، برای پنجمین بار به فینال این مسابقات رسید تا از او به عنوان متخصص این بازی ها یاد شود.

عملکرد امری در ویارئال

پس از آنکه زیر دریایی های زرد سال گذشته با خاوی کایخا توانستند رتبه پنجم لالیگا را به خود اختصاص دهند و یکی از بهترین نتایج تاریخ خود را بدست بیاورند سران این تیم مذاکرات با اونای امری را شروع کرده و او را به عنوان سرمربی جدید ویارئال معرفی کردند. امری نه در لالیگا و نه در جام حذفی تا کنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند و نتایج درخشانی را کسب نکرده است. نقطه درخشان او تا به بدین جای کار رساندن ویارئال به فینال لیگ اروپا بوده که همین عامل سبب می شود که از او به عنوان مربی موفق در این فصل یاد کنیم.

شش بار حضور در نیمه نهایی لیگ اروپا

سرمربی اسپانیایی ویارئال پس از رساندن این تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا رکوردی خاص را از خود به جای گذاشت و برای ششمین بار حضور در این مرحله را تجربه کرد. امری از این نظر در بین همه مربیان رکورددار است. او با چهار تیم مختلف سویا ، آرسنال ، والنسیا و آرسنال به این مهم رسیده است. او در پنج مورد از شش دیدار مرحله نیمه نهایی به پیروزی رسیده و به فینال این بازی ها راه پیدا کرده است.

انتقام از تیم سابق

انتظار اونای امری برای انتقام از آرسنال زیاد طول نکشید و دست تقدیر او را در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا در مقابل تیم سابقش قرار داد. امری که به همراه آرسنال در فینال این بازی ها شکست خورده بود و پس از آن از تیمش اخراج شد شب گذشته توانست با شکست این تیم علاوه رسیدن به فینال ، انتقام سختی را نیز از تیم سابق خود بگیرد.

پنج فینال در هفت سال

اونای امری با رساندن ویارئال به فینال لیگ اروپا برای پنجمین بار در طی هفت سال گذشته در دیدار نهایی این بازی ها حضور پیدا خواهد کرد. اونای امری در سه فصل متوالی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ سویا را به فینال لیگ اروپا رساند که در هر سه دیدار موفق شد با شکست حریف قهرمان این بازی ها شود. امری در سال ۲۰۱۹ نیز به همراه آرسنال به فینال راه یافت اما در آن دیدار مغلوب حریف شد و به مقام نایب قهرمانی رسید. حالا او در پنجمین حضور خود در فینال مسابقات لیگ اروپا به دنبال کسب چهارمین جام خود در این بازی ها خواهد بود.

جدال با منچستریونایتد در گدانسک

جدال با منچستریونایتد که این روزها روی دور موفقیت است برای ویارئال و اونای امری بسیار سخت خواهد. امری که به همراه آرسنال در مقابل منچستر یونایتد قرار گرفته است کاملا با شرایط این تیم آشنایی دارد که این نکته میتواند کمک شایانی به او کند. هرچند که در نگاه اولیه بنظر می رسد منچستر در این دیدار شانس بیشتری را برای پیروزی داشته باشد اما تجربه اونای امری در فینال لیگ اروپا کفه ترازو را به سمت ویارئال سنگین می کند.

به دنبال چهارمین جام اروپایی

امری که تا پیش از این سه بار به همراه سویا موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ اروپا شده است در پی آن است که در دیدار نهایی در برابر منچستریونایتد به برتری دست یابد تا برای چهارمین بار این جام را بالای سر ببرد. اونای امری که نشان داده است متخصص لیگ اروپا است در صورت پیروزی در دیدار نهایی نام خود را در تاریخ این بازی ها جاودانه خواهد کرد.

حضور ناموفق در پی اس جی

امری که موفقیت های زیادی به عنوان سرمربی سویا به دست آورد، در تابستان 2016 جانشین لورن بلان روی نیمکت پاریسی ها شد اما فصل اول حضور در این باشگاه یک ناکام تمام عیار بود. او علاوه بر حذف در لیگ قهرمانان، رقابت لاشامپیونا را نیز به موناکو واگذار کرد. در فصل دوم تیم او بهتر کار کرد و علاوه بر قهرمانی مقتدرانه در لیگ فرانسه، در جام اتحادیه نیز به قهرمانی رسید. ولی تیم امری در لیگ قهرمانان بار دیگر ناکام بود و با شکست 5-2 در مجموع دو دیدار برابر رئال مادرید، از دور رقابت ها کنار رفت.

اونای امری سرمربی اسپانیایی ویارئال بسیار امیدوار است تا با شکست شاگردان سولسشایر در فینال لیگ اروپا علاوه بر کسب یازدهمین جام دوران مربیگری خود ، نامش را نیز در این بازی ها جاودانه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =