امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت کیمیا گستر ماداکتو

جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت کیمیا گستر ماداکتو (KGM) با حضور لاله ملک‌نیا، مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی و محسن یوسفی‌فر، مدیرعامل شرکت کیمیا گستر ماداکتو (KGM) در شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ این تفاهم‌نامه در زمینه‌­های علمی، پژوهشی و فناوری و در راستای تقویت و گسترش ارتباطات و تعاملات دانشگاه آزاد اسلامی با بخش صنعت است که به امضای طرفین رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت کیمیا گستر ماداکتو

ملک‌نیا: لزوم گسترش همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت‌های توانمند در حوزه‌ صنعتی

لاله ملک‌نیا، مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: گسترش همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی با مؤسسات و شرکت‌های توانمند در حوزه‌های صنعتی گوناگون از برنامه‌های اصلی اداره کل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه است.

وی افزود: در دنیای امروز رسالت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی در کنار توجه به موضوع آموزش و تربیت دانشجو، تلاش برای استفاده از دانش برای رفع مشکلات و مسائل جامعه و هدایت پژوهش­های دانشگاهی به سمت طرح‌ها و پروژه‌های مسئله‌محور و کاربردی است.

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: تلاش ما این است که با بهره‌­گیری از ظرفیت­‌های بخش خصوصی در صنعت و جامعه و ایجاد ارتباط مؤثر آن با حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه، ضمن کمک به افزایش دامنه فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و کارآفرینی در واحدهای دانشگاهی، در رویکردی وسیع‌تر، برای ورود به پروژه­‌های بزرگ صنعتی و حتی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شود.

ملک‌نیا ادامه داد: هولدینگ KGM مجموعه‌ای از شرکت‌های صنعتی مختلف بوده که در زمینه‌های گسترده و متنوعی از جمله صنعت نفت، استخراج معادن، صنایع دارویی و...  دارای سابقه فعالیت است. همچنین با توجه به تعاملات و ارتباطات علمی و پژوهشی بین‌المللی و سابقه‌ای که این مجموعه در انتقال دانش فنی و تکنولوژی­های پیشرفته به بخش‌های صنعتی داخل کشور به‌­خصوص در حوزه نفت و انرژی دارد، این همکاری مشترک نویدبخش اتفاقات خوبی در زمینه پروژه‌های کلان صنعتی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

وی امضای این تفاهم‌نامه را فرصتی مناسب برای گسترش همکاری‌های دانشگاه با بخش صنعت دانست و امکان ورود به پروژه‌های کلان ملی و بین‌المللی را از جمله دیگر مصادیق این همکاری برشمرد.

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه این همکاری نویدبخش اقداماتی جدی و مؤثر در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید خواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به این تفاهم‌نامه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های قابل توجه KGM و همچنین پتانسیل اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی،  در آینده شاهد انجام پروژه‌های کلان در زمینه‌های نفت و پتروشیمی، مهندسی آب، صنایع دارویی و همچنین انرژی‌های نو در واحدهای دانشگاهی مستعد و آماده همکاری باشیم.

یوسفی‌فر: دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسبی برای هم‌افزایی و تولید علم متناسب با نیاز صنعت است

همچنین محسن یوسفی‌فر، مدیرعامل شرکت کیمیا گستر ماداکتو (KGM) در این جلسه بیان کرد: تلاش مجموعه KGMGROUP برای ایجاد هم‌افزایی و تعامل بیشتر بین دانشگاه‌ها و صنعت به‌صورت بین‌المللی است. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به دارا بودن واحدهای متعدد و گسترده در سراسر کشور، برخورداری از فضاها و امکانات آزمایشگاهی متنوع و همچنین اعضای هیئت علمی متخصص و کارآمد، بستر مناسبی برای این هم‌افزایی و تولید علم متناسب با نیاز صنعت است.

وی افزود: ما به‌عنوان مجموعه توسعه‌دهنده علم در سطح جهانی و با استفاده از پتانسیل‌های بین‌المللی خود در حوزه‌های آکادمیک و صنایع بزرگ می‌توانیم با جهت‌دهی به پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه در حرکت به سمت توسعه و تولید مطابق استانداردهای جهانی به ایفای نقش بپردازیم. امیدواریم این امر، با همکاری و همدلی مدیران لایق و مدبر دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مدیران دلسوز صنایع مهم کشور در سال جاری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =