آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی آزاد تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان پرستاری، پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا خوشدل در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان کارورز پزشکی و اعضای هیات علمی که در بیمارستان ها حضور دارند، اظهار کرد: واکسیناسیون همه اعضای هیات علمی پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری که در بیمارستان مشغول هستند، انجام‌ شده است که تعدادشان حدود ۲۵۰ نفر می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با اشاره به اینکه واکسیناسیون هیات علمی داروسازی محدودتر صورت گرفته است و همچنان بخشی از آن ها واکسینه نشده اند، گفت: بیش از ۹۵ درصد دانشجویان کارورزی اعم از انترن ها و پرستاران واکسن دریافت کرده اند و آن ۵ درصد اعلام کردند ترجیح می دهند واکسن دیگری استفاده کنند.

خوشدل در پاسخ به این سوال که چه واکسن هایی به دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد تهران تزریق شده است، گفت: در برخی مراکز واکسن آسترازنکا، برخی دیگر سینوفارم و برخی هم در سری اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده اند. عملا سهمیه واکسن دانشگاه آزاد در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی دولتی است و هرچیزی که آن ها واگذار کرده اند، تزریق شده است.

وی ضمن بیان این مطلب که روند واکسیناسیون دانشجویان کارآموز پرستاری و پزشکی شروع شده است، خاطرنشان کرد: در همین رابطه از وزارت بهداشت درخواست سهمیه جدید کرده ایم و براساس آمار تاکنون ۳۰ درصد دانشجویان کارآموز واکسن دریافت کرده اند و همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با اعلام اینکه در هفته پیش رو واکسیناسیون دانشجویان دندانپزشکی به طور کامل انجام می‌شود، تصریح کرد: در خصوص دانشجویان دندانپزشکی یک کم توجهی در برنامه ملی واکسیناسیون شده بود که با مکاتبه ای که انجام دادیم، سهمیه لازم برای دانشجویان دندانپزشکی را دریافت کردیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر مشکل جدی که داریم، واکسیناسیون دانشجویان داروسازی است که در داروخانه ها مشغول هستند که البته اخیرا وعده هایی را مبنی بر ارائه سهمیه این بخش از دانشجویان را نیز به ما داده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =