تشریح اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای امتحانات حضوری

پس از گرفتن مجوز برای برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری مسئولان آموزش و پرورش چگونگی پروتکل‌های بهداشتی این دو آزمون را تشریح کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ صبح امروز محسن بیگی مدیر کل دفتر سلامت و غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی در برنامه انتهای الوند حاضر شدند تا به بررسی و تبیین چگونگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی بپردازند؛ امتحاناتی که با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است به صورت حضوری در خرداد برگزار شود.

محمد محسن بیگی در ابتدای این برنامه بیان کرد: سال گذشته هم شرایط امسال برقرار بود و ما برای برگزاری امتحانات تمام پروتکل‌ها را در نظر گرفتیم. در سال جدید با توجه به شرایط جدید این پروتکل مورد بازبینی قرار گرفته است و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴ هزار پایگاه امتحانی در پایه ۱۲ داشتیم اما امسال ۶ هزار و ۷۰۰ پایگاه را در نظر گرفتیم وو ۶۴۰ هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم در این امتحانات حاضر خواهند بود و فاصله بین صندلی‌ها را نیز از ۲ متر به ۴ مترمربع رسانده‌ایم یعنی از و از هر طرف ۲ متر فاصله را پیش بینی کردیم. و برای تهویه سالن‌ها نیز شرایط بهتر از سال گذشته است. حتی تاکید کرده‌ایم در مکان‌هایی که امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد این کار صورت بگیرد.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: همکاری عوامل اجرایی، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برای رفت و آمد دانش‌آموزان مهم است توصیه کردیم تجمع قبل و بعد از ورود به سالن مدیریت شود و زمان ورود به سالن گسترده‌تر باشد.

وی با بیان اینکه در پایه نهم امتحانات به صورت مدرسه‌ای برگزار می‌شود نیز تاکید کرد: تراکم در پایگاه‌های امتحانی این پایه کم و حدود ۳۰ دانش‌آموز در هر مدرسه است. در حوزه امتحانی پایه دوازدهم یک نفر مراقب سلامت در حوزه نظارت کافی را دارد و از سوی شبکه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز این نظارت‌ها صورت می‌گیرد. کد ملی تمام دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون را در اختیار وزارت بهداشت دادیم و در سامانه ماسک وضعیت آنان چک خواهد شد.

وی گفت: اگر دانش آموزی کرونا داشته باشد یا مشکوک به کرونا باشد در فضای قرنطینه و جداگانه برگزاری آزمون می‌دهند و بچه‌هایی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند نیز به صورت جداگانه امتحان می‌دهند.

در ادامه برنامه غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی گفت: معدل پایه نهم در انتخاب‌های دانش‌آموزان مهم است. یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم وجود دارد که حوزه‌های امتحانی را برای این افراد گسترش داده شده است. بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط بیماری‌های همه گیر شرایط خاصی را برای ارزیابی و ارزشیابی امتحانات در نظر گرفتیم که در ۱۲ پایه تحصیلی آزمون‌ها و ارزشیابی‌ها بجز در پایه ۹ و ۱۲ غیرحضوری است.

وی در تکمیل صحبت‌های بیگی گفت: در پایه نهم پایان مقطع متوسطه اول را داریم و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد اگر آزمون‌های استاندارد نداشته باشیم تا یافته‌های دانش‌آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کنیم حق دانش‌آموزان ضایع می‌شود. طراحی سوالات در سطح مدرسه توسط معلم نیست.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای طراحی آزمون‌ها ۳۰ درصد از حجم مطالب درسی را کاهش داده است. اگر فردی در پایه نهم کرونا دارد می‌تواند در آزمون اواخر خرداد امتحان دهد یا در آزمون شهریور شرکت کند برای پایه دوازدهم نیز فرد می‌تواند در آزمون شهریور ماه شرکت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =