۲ سناتور آمریکایی خواستار آتش‌بس در خاورمیانه

کریس مورفی و تاد یانگ در بیانیه‎‌ای ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کردند که هرچه سریعتر در فلسطین آتش‌بس برقرار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سناتور دموکرات کریس مورفی و سناتور جمهوریخواه تاد یانگ، رئیس و عضو ارشد کمیته فرعی روابط خارجی سنای آمریکا در امور خاور نزدیک، آسیای جنوبی، آسیای مرکزی و مبارزه با تروریسم، با انتشار بیانیه‌ای دو حزبی، برقراری آتش‌بس را بین رژیم صهیونیستی و حماس خواستار شدند.

در این بیانیه ضمن حمایت از تل‌آویو آمده است: اسرائیل حق دارد در برابر حملات راکتی حماس از خود دفاع کند، اما به شیوه‌ای که مناسب با خطری باشد که شهروندانش را تهدید می‌کند.

این دو سناتور با بیان این که در نتیجه حملات راکتی حماس و پاسخ اسرائیل به این حملات، افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند، تاکید کردند، هر دو طرف باید تلاش کنند درگیری‌ها بیش از این گسترش پیدا نکند.

آن‌ها ضمن استقبال از انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر این که دو طرف به دنبال راهی برای برقراری آتش بس هستند، ابراز امیدواری کردند که هرچه سریعتر آتش بس برقرار و گام‌های بیشتری در چارچوب تشکیل دو کشور مستقل برداشته شود.

این بیانیه در چارچوب حمایت‌های دائم واشنگتن از تل‌اویو منتشر شده است. مقامات ارشد آمریکایی هم پیشتر بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفته بودن این رژیم «حق دفاع» از خود را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =