دانشکده‌های طب ایرانی در دانشکده‌های پزشکی و داروسازی ادغام می‌شوند

معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیشنهاد کرده است دانشکده‌های طب ایرانی و مکمل در دانشکده‌های پزشکی و داروسازی ادغام شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیشنهاد کرده است دانشکده های طب ایرانی و مکمل در دانشکده های پزشکی و داروسازی ادغام شوند.در نامه ای که از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دفتر طب ایرانی و مکمل ارسال شده آمده است؛ اگرچه ممکن است در ظاهر این ادغام به معنای عقبگرد تلقی شود ولی اگر مشفقانه و بیطرفانه به موضوع نگاه شود و در دانشکده های پزشکی و داروسازی شأن این طب به خوبی حفظ شود، در میان و بلندمدت به نفع دانش آموختگان و نهایتاً مردم خواهد بود.

در ادامه این نامه آمده است: این ادغام می تواند با حفظ تمامی دستاوردهایی باشد که این دانشکده ها تاکنون کسب کرده و حتی مدیریت سلامتکده ها و امکانات فراهم آمده می تواند با کمترین تغییرات در روال های جاری باقی بماند.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در این نامه یادآور شده است: از آنجایی که ادغام باید با جلب مشارکت حداکثری و در نظر گرفتن تمامی ابعاد موضوع و بدون عجله باشد و تنها در صورتی این اتحاد می تواند منشاء خیر شود که نظرات ذینفعان به خوبی شنیده و با تعامل دو طرفه صورت گرفته باشد.

در ادامه این نامه خطاب به دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت آمده است: خواهشمند است مدیریت کنید تا بدون تعصب و با نگاه روبه جلو برای بهره مندی حداکثری مردم از خدمات موثر طب رایج و طب ایرانی و مکمل، بحث های کارشناسی در آن دفتر شکل و نتیجه تحلیل به معاونت آموزشی منعکس شود. البته کمیسیون رهیافت همگرائی این معاونت نیز آمادگی همکاری برای تحلیل عمیق تر این راهبرد را دارد.

در این نامه تاکید شده است: نگاه معاونت آموزشی همگرائی حداکثری بین دانش و تجربه غنی گذشته با علوم نوین پزشکی و فراهم آوردن زمینه کشف مستندات ناب و منحصر به فردی است که می تواند از یک طرف به مرجعیت علمی کمک کند و از طرف دیگر زمینه حذف باورهای غیرواقعی و خرافی را فراهم آورد و این مهم محقق نمی شود مگر با فراهم آوردن زمینه گفتمان مثبت بین این دو نگاه به پزشکی و سلامت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =