دانشگاه آزاد اسلامی واسطه وحدت علمای شیعه و سنی

روحانی اهل سنت اردبیل گفت: یکی از مشکلات در موضوع وحدت نبود مرکزی برای آموزش اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر بود که دانشگاه آزاد با افتتاح دفتر تقریب این مشکل را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیخ مرادی روحانی اهل تسنن در افتتاحیه دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، ضمن تشکر از حضور دکتر طهرانچی و دیگر مهمانان، با تاکید بر موضوع وحدت، اظهار کرد: مردم استان اردبیل چه اهل سنت و چه تشیع از برخی امکانات محروم هستند.

وی با بیان این که استان اردبیل از نظر وجود اهل سنت که شافعی مذهب هستند بیشترین وحدت را دارد، افزود: اما یکی از مشکلات ما در موضوع وحدت نبود مرکز دانش است که علما و دانشگاهیان اهل سنت و تشیع در مجمعی جمع شوند و آموزش ببینند.

مرادی با اشاره به این که بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد اما این اولین جلسه‌ای است که از سوی دانشگاه آزاد تشکیل شده است، گفت: ما در استان اردبیل مدرسه علوم دینی اهل سنت نداریم. دانشگاه مرکزی است که از هر لحاظ بینش جوانان را باز می‌کند.

روحانی اهل سنت با تاکید بر این که در استان ما علمای اهل سنت بیشترین هزینه را برای تقریب داده‌اند، تصریح کرد: اما متاسفانه کمترین استفاده را برده‌اند یا اصلا استفاده نبرده‌اند و بیشتر آسیب دیده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما از ابتدایی ترین مسائل روحانیون مانند بیمه برخوردار نیستیم. استان اردیبل خودش یک استان محروم است و ما از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور خواهش می‌کنیم که به اندازه توانشان کمک کنند برای جذب سرمایه‌گذار تا همه مردم استان از آن استفاده کنند.

مرادی یادآور شد: گفته شد که در بین مردم مباحثی برای تفرقه بین شیعه و سنی مطرح می‌شود؛ اما من مخالفم. عوام‌الناس بیش از هزار سال است که در این استان با هم زندگی کرده‌اند. هر تشنجی ایجاد شده توسط مسئولان و سیاسیون ایجاد شده است.

روحانی اهل سنت در پایان اظهار کرد: یکی از نخست وزیرهای اسرائیل گفته است که تنها ترس ما از مسلمانان این است که ما نگذاریم محمدی تازه به دنیا بیاید، منظورش این است که نباید مسلمانان، یک شخصیت بزرگی زنده داشته باشند و متحد شوند. باید کاری کنیم که مسلمانان بزرگان خودشان را چه زنده و چه مرده تخریب کنند. می‌خواهم بگوییم ببینید دشمن ما کیست و امروز می‌بینیم که قدس در چه وضعیتی است. کشورهایی که ادعای اسلام دارند و همان اسرائیلی که بیش از ۵۰۰ کودک را می‌کشد با آن‌ها در ارتباط است. سفارت‌خانه دارند و به اسلام خیانت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =