تخلف در نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی را پیگیری می‌کنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: اگر مواردی از تخلف درباره نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی در مسائل غیر مرتبط وجود داشته باشد، دانشگاه باید به صورت مکتوب به وزارت علوم اعلام کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدتی است که معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها نسبت به نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها و کمبود این بودجه در ردیف بودجه تخصیص یافته به دانشگاه‌ها گلایه‌مند هستند. برخی معاونان فرهنگی معتقدند علاوه بر اینکه این بودجه کفاف بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را نمی‌دهد، بلکه بخش قابل توجهی از آن نیز صرف موضوعات پژوهشی و تامین اعتبار حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود.

در همین ارتباط، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره کمبود بودجه فرهنگی و نظارت بر نحوه هزینه کرد این بودجه اظهارکرد: هرکدام از دانشگاه‌ها دارای ردیف بودجه مستقل هستند و بودجه فرهنگی نیز در ذیل این بودجه تعریف شده است؛ میزان این بودجه براساس تصمیم هیئت امنای دانشگاه در فعالیت‌های فرهنگی هزینه می‌شود و معاونان فرهنگی باید نسبت به دریافت سهمی از بودجه فرهنگی، برنامه‌های خود را ساماندهی کنند.

وی درباره انتقاد برخی معاونان فرهنگی از نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی در فعالیت‌های غیر مرتبط گفت: مقصر این موضوع وزارت علوم نیست؛ درواقع دانشگاه باید بر نحوه هزینه کرد بودجه خود مکانیزم نظارتی داشته باشد. البته اگر هرکدام از معاونان فرهنگی درباره تخلفات احتمالی در نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی به وزارت علوم اطلاع بدهند، پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت زیرا بودجه فرهنگی حتما باید صرف مسائل مرتبط با این حوزه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها تصریح کرد: درحال حاضر فصل تخصیص اعتبارات نیست اما در انتهای سال، برنامه بودجه‌ای دانشگاه‌ها تعریف می‌شود در قالب لایحه‌ای از سوی دولت، به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد. خوشبختانه 95 تا 98 درصد بودجه دانشگاه‌ها، به آن‌ها داده شده است اما اینکه این بودجه در درون دانشگاه به چه شکل هزینه می‌شود، به تلاش معاونان دانشگاه بستگی دارد.

غفاری افزود: معاونان فرهنگی باید بودجه فرهنگی را معاون اداری و مالی دانشگاه دریافت کنند زیرا تمامی حساب و کتاب دانشگاه در این بخش انجام می‌‎شود. درواقع این موضوع به پیگیری و تلاش معاونان فرهنگی بستگی دارد. اما اگر مواردی از تخلف درباره نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی در مسائل غیر مرتبط وجود داشته باشد، دانشگاه باید به صورت مکتوب به وزارت علوم اعلام کند. البته معاون فرهنگی هم وظیفه دارد که با پیگیری و تلاش، سهم خود را بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =