پادشاهی ژرمن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا در سه فصل اخیر به دست مربیان آلمانی فتح شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ پس از یورگن کلوپ و هانسی فلیک، نوبت به توماس توخل رسید تا بر فراز لیگ قهرمانان اروپا بایستد.

۲۰۱۹؛یورگن کلوپ با لیورپول

کلوپ زمانی به لیورپول آمد که این تیم در یازده سال گذشته تنها در جام اتحادیه به قهرمانی رسیده بود. تحولی که مربی آلمانی در لیورپول ایجاد کرد باعث شد سریال ناکامی‌های چندین ساله آنها در کسب جام و قهرمانی به پایان برسد و علاوه بر لیگ قهرمانان اروپا در لیگ انگلیس نیز پس از سه دهه قهرمان شوند. در سال ۲۰۱۸ فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های لیورپول و تاتنهام در حضور بیش از هفتاد هزار تماشاگر ورزشگاه واندا مترو پولیتانو شهر مادرید اسپانیا برگزار شد و در نهایت لیورپول به پیروزی دو بر صفر رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد. یورگن کلوپ تا پیش از این دیدار دو بار با تیم‌های دورتموند و لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود که در هر دو دیدار مغلوب رقیبان شد. لیورپول با این قهرمانی برای ششمین بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را بدست آورد و کلوپ هم به ناکامی‌های خود در فینال‌های اروپایی پایان داد.

۲۰۲۰؛ هانسی فلیک با بایرن مونیخ

هانسی فلیک را میتوان ناجی بایرن مونیخ در فصل گذشته نام گذاری کرد. بایرنی که به همراه کواچ روزهای خوبی را پشت سر نمی گذاشت با اضافه شدن فلیک از بازی برگشت لیگ قهرمانان مقابل المپیاکوس یونان شرایطش به کلی تغییر کرد و می توان گفت به ساحل آرامش رسید. با آمدن فلیک ادامه فصل برای بایرن مونیخ رویایی شد و با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید. باواریایی ها در فینال مسابقات در شهر لیسبون پرتغال با برتری یک بر صفر مقابل پاری سن ژرمن جام قهرمانی را نصیب خود کردند. تیم فوتبال بایرن مونیخ با این قهرمانی برای ششمین بار توانست حرف اول فوتبال باشگاهی را در قاره اروپا بزند.

۲۰۲۱؛ توماس توخل با چلسی

آبی های لندن در حالی شب گذشته بر بام فوتبال اروپا ایستادند که در ابتدای فصل کمتر کسی تصور این افتخار را برای آن ها می کرد. چلسی فصل را با فرانک لمپارد آغاز کرده بود اما کسب نتایج ضعیف در بازی های ابتدایی سبب شد تا مدیران این تیم دست به تغییر مربی بزنند و توماس توخل آلمانی را جایگزین اسطوره باشگاه کنند. انتخابی که بسیار مفید بود و آنها علاوه بر عملکرد خوب در لیگ و کسب سهمیه لیگ قهرمانان ، موفق شدند برای دومین بار مقام قهرمانی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را نیز بدست بیاورند. توماس توخل با این قهرمانی به ناکامی‌های پی در پی خود در فینال‌های مختلف پایان داد و برای نخستین بار قهرمان اروپا شد.

آلمانی‌های فاتح لیگ قهرمانان

توماس توخل با این قهرمانی تبدیل به هفتمین مربی آلمانی تاریخ شد که فاتح لیگ قهرمانان اروپا می‌شود. پیش از او "اودو لاتک" یک بار با بایرن‌مونیخ ، "دتمار کرامر" دو مرتبه به همراه بایرن مونیخ ، "اوتمار هیتسفلد" دوبار با بورسیا دورتموند و بایرن‌مونیخ ، "یوپ هاینکس" دو بار به همراه رئال مادرید و بایرن مونیخ ، "یورگن کلوپ" با لیورپول و "هانسی فلیک" به عنوان سرمربی بایرن مونیخ موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =