آزاداندیشی لازمه خردورزی و عقل محوری است/ نباید با عینک امنیتی به کرسی‌های آزاد اندیشی نگاه کنیم

رئیس موسسه پژوهش علوم انسانی صدرا گفت: آزاداندیشی لازمه خردورزی و عقل محوری است زیرا که آزاد اندیشی موجب می شود که جامعه از عقب ماندگی نجات پیدا کند و برای جامعه اسلامی جنبه حیاتی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام رضا غلامی رئیس موسسه پژوهش علوم انسانی صدرا عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی که در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی این کار را با یک فناوری ویژه و مناسب انجام داد. جا دارد به خاطر این کار بزرگی که در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد که جزء تاکیدات مقام معظم رهبری محسوب می شود، تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم.

وی افزود: این اقدام مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفته که سرمایه بزرگی برای مجموعه فعالیت های فکری و عملی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود. امیدواریم که دیگر دانشگاه های کشور نیز این حرکت ادامه داشته باشد

غلامی ادامه داد: آزاداندیشی یکی از مولفه های اصلی دین اسلام است. آزاداندیشی لازمه خردورزی و عقل محوری است زیرا که آزاد اندیشی موجب می شود که جامعه از عقب ماندگی نجات پیدا کند و برای جامعه اسلامی جنبه حیاتی دارد.

رئیس موسسه پژوهش علوم انسانی صدرا تصریح کرد: جامعه ای که در آن آزاداندیشی نباشد، از لحاظ فکری به مرداب تبدیل خواهد شد. به همین دلیل مسئله آزاداندیشی در جامعه اسلامی مسئله ای ضروری است. تضارب آرا و گفت و گو هیچ ضربه ای به دین نخواهد زد و جریان اسلامی نه تنها هیچ ترسی از گفت‌وگو و طرح مسائل جدید ندارد، بلکه از این موضوع استقبال می کند.

غلامی تاکید کرد: ما نباید با عینک امنیتی به کرسی‌های آزاد اندیشی نگاه کنیم. تاکنون ۲ هزار کرسی آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزا شده و هیچ گونه مشکلی ایجاد نشده است. البته در این بین عده ای به دنبال این بودند که به بهانه آزاداندیشی علیه نظام اسلامی هجمه وارد کنند و دروغ پراکنی کنند.‌ به همین دلیل سبب شد تا برای خنثی سازی توطئه دشمن با برخی از این افراد برخورد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید کرسی های آزاداندیشی را به یک اَبَر اندیشکده در کشور تبدیل کنیم. کرسی های آزاداندیشی صرفا برای آزاداندیشی نیست بلکه باید به سمت ایده پردازی برای تحول آفرینی در کشور و حل مشکلات حرکت کنیم. درواقع دستگاه های نظام باید بتوانند در این عرصه به دانشگاه آزاد اسلامی تکیه کنند تا مشکلات و چالش ها حل شود. این مسئله موجب پیشرفت و ترقی ایران اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =