استخراج رمزارزها یک مساله انحرافی در قطعی برق است

تحلیلگر کسب و کارهای فناوری گفت: وزارت نیرو با این استدلال که ماینر ها برق کشور را زیاد مصرف می کنند مانع از تولید آن شده و یا دلیل قطعی برق اعلام میکند، در حالی که این موضوع را اثبات کردیم که میزان مصرف برق ماینرها در مقایسه با میزان مصرف انرژی کشور بسیار کم است و عدد ناچیزی است.

رضا قربانی؛ تحلیلگر فناوری مالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ارتباط قطعی های اخیر در حوزه برق با تولید رمز ارز در کشور با اشاره به اینکه در خوزه برق همچنان با قطعی روبرو هستیم افزود: به دلیل اینکه قطعی برق نارضایتی مردم را در پی داشت، رییس جمهور اعلام کرد که تا پایان شهریور ماه سال جاری تولید ماینینگ متوقف میشود و پس از آن، وزارت نیرو قطعی برق را از خانگی به سمت کارخانه ها کشاند. البته چنین تصمیمی بسیار وحشتناک است زیرا تبعات و آثار منفی این تصمیم چند ماه بعد خود را نشان خواهد داد و آسیب‌هایی که به کشور میزند بسیار بیشتر از بخش خانگی خواهد بود.

موضوع ارتباط قطعی برق با تولید رمز ارز فراکنی است

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تاثیر تولید ماینینگ‌ها در میزان مصرف انرژی و قطعی های اخیر گفت: این اخبار به نوعی فرافکنی ای بیش نبوده زیرا ماینینگ هم، همانند سایر بخش‌هایی که کار صنعتی انجام میدادند، مصرف برق داشته است.

قربانی بیان کرد: متولیان صنعت برق کشور باید خجالت بکشند که همچنان موضوع قطعی برق را در کشور شاهد هستیم. کجای دنیا را سراغ دارید که قطعی برق داشته باشند؟ همه میدانیم که مصرف برق هزینه دارد و این موضوع نیز در کشور ما یک قانون است،  هر کسی چه در مصرف خانگی و چه صنعتی به مقداری که مصرف کرده هزینه آن را میپردازد پس لزومی ندارد که ما قطعی برق داشته باشیم.

وزارت نیرو اگر از تولید برق عاجز است به مردم بگوید

این تحلیلگر کسب و کارهای فناوری عنوان کرد: وزارت نیرو اگر از تولید برق عاجز است، با مردم صادق باشد و بگوید که ما طی سال‌های گذشته به دلیل مدیریت غیرصحیح و غیر اصولی‌ای که داشتیم، امروز توانایی تولید برق را نداریم ولی اینکه موضوعی مثل رمز ارزها، ماینینگ و دارایی‌های دیجیتال را پیدا میکنند که در کانون توجه عمومی قرار دارد و دلیل قطعی ها را این موضوع اعلام میکنند اشتباه است ، در واقع مشکل بوجود آمده را که هیچ ربطی این حوزه ندارد را بر گردن تولید رمز ارزها می اندازند که این کار  بسیار کار غیرحرفه ای و غیر اخلاقی است و صرفا به دلیل موج ایجاد شده در جامعه بوده که توانستند از آن استفاده کنند در حالیکه مساله ماینینگ یک مساله انحرافی در قطعی برق است.

وی اظهار کرد:  وزارت نیرو با این استدلال که ماینر ها برق کشور را زیاد مصرف می کنند مانع از تولید آن شده و یا دلیل قطعی برق اعلام میکند، در حالی که این موضوع را اثبات کردیم که میزان مصرف برق ماینرها در مقایسه با میزان مصرف انرژی کشور بسیار کم و عدد ناچیزی است.

توقف تولید رمزارز؛ لج بازی جدید دولت با یک صنعت

قربانی خاطرنشان کرد: گویا دولت تصمیم دارد به تولید ضربه بزند و ناراحت است از اینکه یک صنعتی، در چنین شرایط بد اقتصادی در حال فعالیت است  پس وظیفه خود میداند همانند سایر صنایعی که به تعطیلی کشانده شده اند آن را نیز زمین بزند.

این کارشناس فناوری مالی تاکید کرد: کار دولت به ویژه وزارت نیرو به هیچ وجه درست نیست و به نوعی لج بازی با یک صنعت است که متاسفانه با مصوبه های غیر اصولی تصمیم دارند تا مانع از فعالیت این صنعت در کشور شوند در حالیکه این اقدامات نتیجه‌ای جز گسترش ماینینگ زیرزمینی نخواهد داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1098420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =