شیوع کرونا پذیرش دانشجویان بین‌المللی را به تاخیر انداخت

با همه‌گیری ویروس کرونا فرآیند پردازش درخواست دانشجویان بین‌المللی به تاخیر افتاد و بسیاری از کشورها امید به بازگشت ظرفیت‌های پیشین را از دست داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ تعداد زیادی از سفارتخانه‌های ایالات متحده در سراسر جهان، مسئول فرآیند بررسی درخواست دانشجویان بین‌المللی و پردازش ویزا نیستند و این امر باعث نگرانی ذینفعان می‌شود که دانشجویان بین‌المللی برای ترم پاییز ۲۰۲۱ نمی‌توانند به دانشگاه‌ها برسند.

مسئولان حوزه مهاجرت و آموزش بین‌المللی در آمریکا بر این باور هستند که حجم قابل توجهی از درخواست‌ها، در صف پردازش باقی مانده است و انتظار ندارند که به زودی ظرفیت کامل کار، به این بخش بازگردد.

دانشجویان و پژوهشگران هنوز در صف نوبت قرار گرفتن قرار ملاقات هستند و به ویژه دانشجویان چینی با مشکل جدی‌تری روبه‌رو هستند. 

کنسولگری‌ها با توجه به مسئولیتی که در محافظت از سلامتی و ایمنی نیروی انسانی و مراجعه‌کنندگان دارند، شرایط پذیرش مراجعان و پردازش‌ها را کندتر کرده‌اند. چراکه حتی اگر شرایط همه‌گیری در ایالات متحده بهبود یافته باشد، در برخی از نقاط جهان اینوضعیت همچنان وخیم است.

بر اساس قوانین فعلی، سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده که درخواست ویزای غیر مهاجرتی مانند درخواست‌های تحصیلی را پردازش می‌کنند گروه‌های اولویت‌دار همچون مسافران با نیازهای فوری، دیپلمات‌های خارجی و دیگر گروه‌های اولویت‌دار را پذیرش می‌کنند

با وجود اولویت داشتن دانشجویان بین‌المللی، این گروه همچنان در اولویت‌های پایین پردازش ویزا احتمالاً تحت تأثیر ظرفیت کاری کنسولگری‌ها تحت تاثیر منفی قرار گرفته‌اند.

سارا اسپریتزر مدیر روابط دولت در شورای آموزش و پرورش آمریکا گفت که این سازمان به نظارت بر اوضاع پردازش ویزا و تأثیرات آن بر دانشجویان بین المللی ادامه می‌دهند؛ بسیاری از دانشگاه‌ها در تلاش هستند تا به طور کامل بازگشایی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =