مراقبت‌های تابستانی برای بیماران کلیوی

مراقبت از کلیه‌ها به خصوص برای بیماران کلیوی بسیار حائز اهمیت است و باید به این مراقبت‌ها توجه داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی باید در تابستان آب بیشتری مصرف کنند؛ البته رعایت تعادل هم در این مورد حائز اهمیت است و نباید در مصرف آب زیاده روی شود. همچنین می‌توانید در زمان‌هایی که احساس خشکی دهان دارید به جای نوشیدن زیاد آب؛ دهان خود را با ترکیب آب و آب لیمو اسپری کنید. در ادامه به مهم‌ترین مراقبت‌های تابستانی برای بیماران کلیوی اشاره می‌کنیم.

سعی کنید در مرحله اول به میزان کافی آب بنوشید؛ البته به اندازه‌ای که رنگ ادرار روشن و شفاف باشد همچنین از نوشیدنی‌های کافئین دار، خیلی سرد و خیلی شیرین خودداری کنید.

توصیه می‌شود پیاده روی روزانه و ورزش سبک را در برنامه‌های خود قرار دهید. در صورت خارج شدن از منزل برای پیاده روی از ضد آفتاب استفاده کنید و لباس خنک و گشاد بپوشید.

به یاد داشته باشید بستنی گزینه مناسبی برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی نیست؛ بنابراین نسبت به مصرف دسرهای تابستانی دقت داشته باشید.

افزایش مصرف نمک در برنامه روزانه و غذایی با افزایش فشار خون نسبت به عملکرد کلیه‌ها اثر می‌گذارد؛ بنابراین مصرف نمک را تا حد امکان کاهش دهید.

سعی کنید در برنامه غذایی روزانه فیبر کافی دریافت کنید، فیبر در کنار کمک به دستگاه گوارش؛ برای عملکرد بهتر کلیه‌ها بسیار مفید است. استفاده از میوه و سبزی‌های تازه تابستانی کم پتاسیم بسیار اهمیت دارد که این مورد به تامین فیبر بدن هم کمک می‌کند.

توصیه می‌شود از مصرف غذاهای رستورانی، غذاهای آماده و بسته بندی شده، کنسروها و غذاهای چرب  تا حد امکان پرهیز کنید.

برای سلامت کلیه‌ها چه اقداماتی انجام دهیم؟

از جمله عوامل خطر اصلی ابتلا به بیماری‌های کلیوی می‌توان به چاقی، دیابت، فشارخون بالا، بیماری قلبی و سابقه نارسایی کلیه یا فشار خون بالا اشاره کرد.

هیدراته نگه داشتن بدن، اطلاع از سوابق پزشکی خانوادگی و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل از جمله کارهایی است که همه افراد برای سلامت کلیه خود باید انجام دهند همچنین کنترل سطح خون، ترک سیگار، ورزش منظم، چکاپ سالیانه و کنترل وزن بسیار حائز اهمیت است.

افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی سعی کنند مصرف نمک را تا حد امکان کاهش دهند تا بتوانند فشار خون خود را کنترل کند همچنین به  تزریق سالیانه واکسن آنفلوانزا توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =