روند ثبت کانون فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس اداره کانون‌های فرهنگی-اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره روند تشکیل و ثبت کانون فرهنگی در این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کانون‌های فرهنگی-دانشجویی یکی از بهترین بسترهای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان است که حوزه‌های متعدد و متنوعی را در بر می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند با توجه به علاقمندی و تخصص خود حوزه فعالیتشان را در دوران تحصیل انتخاب کنند. همچنین دانشجویان با فعالیت‌های فرهنگی می‌توانند فرآیند اجتماعی شدن و اثرگذار بودن را تجربه کنند.

معصومه رازقی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی-دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در حال حاضر حدود 1235 کانون فرهنگی فعال در واحدهای مختلف این دانشگاه وجود دارند که حوزه‌های فعالیت آنها بسیار متنوع و گسترده هستند.

رئیس اداره کانون‌های فرهنگی-اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر به‌روزرسانی کانون‌های فرهنگی-دانشجویی اظهار کرد: اداره کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت و آمار موجود، از واحدهای مختلف خواسته است که در به‌روزرسانی کانون‌ها همکاری داشته باشند. همچنین مشخص شده هر واحد چه تعداد کانون‌های فرهنگی باید فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: اداره کانون‌های فرهنگی از سال گذشته از تمامی معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی واحدها درخواست کرده  که کانون‌های فرهنگی را احیا و پویاسازی کنند. همچنین کانون‌ها اطلاعات خود را نیز به‌روز کردند، به عنوان مثال اطلاعات افرادی که فارغ التحصیل شده‌اند با اطلاعات اعضای جدید کانون‌ها جایگزین شده است.

رازقی با اشاره به برگزاری انتخابات کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: اعتبار حکم دبیری کانون‌های  فرهنگی یک سال است و کانون‌هایی که حکم دبیران آنها به پایان رسیده، در حال به روز رسانی هستند. روند انتخابات به صورت الکترونیکی بوده و معاون فرهنگی، مدیر کل فرهنگی، مسئول کانون‌ها واحدها به این روند انتخابات نظارت دارند.

رئیس اداره کانون‌های فرهنگی-اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که برخی از دبیران کانون‌های فرهنگی از نداشتن بودجه گلایه دارند، گفت: بودجه کانون‌های فرهنگی توسط شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب می‌رسد و معاونان فرهنگی واحدها موظف هستند که این میزان بودجه مشخص شده را پرداخت کنند. بودجه‌ای که به تصویب این شورا رسیده باشد، باید به دانشجویان پرداخت شود.

وی ادامه داد: دبیران کانون‌های فرهنگی باید طرح فعالیت‌های خود را به خوبی تهیه کنند. تا بتوانند از ایده خود در شورای فرهنگی واحد دفاع کرده و بودجه مورد نیاز را دریافت کنند.  

رازقی بیان کرد: برخی از کانون‌های فرهنگی بدون هماهنگی و تصویب بودجه اقدام به برگزاری مراسمات یا فعالیت‌های خود می‌کنند. در چنین مواردی باید با شورای فرهنگی واحد رایزنی انجام شود تا بودجه به کانون مورد نظر پرداخت شود.   

رئیس اداره کانون‌های فرهنگی-اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره روند تشکیل و ثبت کانون فرهنگی مطرح کرد: چند دانشجو که علاقه مشترک دارند، تقاضای خود را برای ثبت کانون به معاونت فرهنگی اجتماعی واحد ارائه می‌دهند. این دانشجویان باید در کمیته انضباطی پرونده نداشته و سابقه مشروطی نیز نداشته نباشند. بعد از صدور مجوز، مجمع کانون تشکیل خواهد شد و شورای مرکزی نیز در این راستا مشخص می‌شود. اساسنامه نیز توسط اعضای شورا تهیه و تدوین خواهد شد.

وی ادامه داد: ناآشنایی دبیران و اعضای کانون‌های فرهنگی با فرآیند ارائه طرح به شورای فرهنگی واحدها یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فعالیت این کانون‌هاست. اگر طرح دانشجویان قوی نباشد اعضای این شورا برای تعیین بودجه مجاب نخواهند شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1099434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =