وزیر آموزش و پرورش کارآمد باید صاحب ایده باشد؛ بله قربان‌گوی رییس جمهور نباشد

امان قلیچ‌شادمهر معتقد است که وزیر آموزش و پرورش کارآمد باید خود صاحب ایده و تفکر باشد و صرفا بله قربان‌گوی رییس جمهور نباشد. او کارآفرینی و داشتن قدرت چانه‌زنی را از دیگر ویژگی‌های وزیر خوب دانست.

انتخابات پایان ماجرا نیست و انتخاب دیگری در پیش است که نقش پررنگی در وضعیت کشور دارد و آن انتخاب کابینه است. کار سخت رئیس جمهور از همین ابتدا آغاز می‌شود، کابینه به تعبیری سربازهای رئیس جمهور در اجرای قوانین هستند و اگر در انتخاب آن‌ها اشتباه کند، آسیب اصلی به مردم وارد می‌شود. یکی از اعضای کلیدی این کابینه وزیر آموزش و پرورش است زیرا این سازمان مسئولیت تربیت پراهمیت‌ترین اقشار جامعه یعنی دانش‌آموزان را برعهده دارد.

 امان قلیچ شادمهر؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به ویژگی‌هایی اشاره کرد که سکان‌دار آوزش و پرورش باید داشته باشد. او در این خصوص گفت: از شاخصه‌های یک وزیر کارآمد، داشتن قدرت چانه‌زنی است و وزیر باید کارآفرین باشد.

شادمهر تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته وزیر آموزش و پرورش دست راست رئیس جمهور است و جایگاه بالایی  دارد. هر زمان که کشور وزیر آموزش و پرورشی قوی، کارآمد و مورد اعتماد داشته باشد، رشد می‌کند. البته وزیر نباید بله قربان‌گو رئیس جمهور باشد، در واقع دستوری عمل نکند و از خود ایده و تفکر داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1100800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =