کمک‌رسانی دانشجویان برای تسریع واکسیناسیون در سیستان‌وبلوچستان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: دانشجویان جهادی رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری برای تسریع روند واکسیناسیون به کمک کادر درمانی آمدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند روزی است موج پنجم کرونا در برخی از استان‌های جنوب شرقی به ویژه سیستان و بلوچستان باعث شده تا تعداد مبتلایان و فوت‌ها افزایش یابد. دانشجویان جهادی مانند دوره‌های بحرانی دیگر در میدان حاضر شده و در راستای کمک به کادر درمان و خدمت به مردم فعالیت می‌کنند. 

امیرحسین عسگری در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره وضعیت ویروس کرونا و موج بیماری موسوم به کرونا هندی بیان کرد: در حال حاضر شرایط استان از نظر بیماری قرمز و بحرانی است. سعید نمکی وزیر بهداشت می‌گوید حدود 400 تخت خالی در بیمارستان‌های زاهدان وجود دارد. در حالی که واقعا شرایط به این گونه نیست و ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاملا پر شده است.

وی درباره ورود دانشجویان به میدان مبارزه با ویروس کرونا ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، ناحیه بسیج دانشجویی استان و جهادگران طرحی با نام «پزشک خانه به خانه» را انجام دادند. دانشجویان جهادگر در این طرح به همراه یک پزشک به خانه مردم کم بضاعت مراجعه کرده و به آنها در مباحث ویزیت درمانی، تامین دارو و غذا کمک می‌کردند. بیشترین خدمت‌رسانی در مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان مانند بلوار کشاورز، دره پنج شیر و بابائیان انجام شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ادامه داد: دانشجویان خوب می‌دانند که ممکن است خودشان نیز در حین فعالیت جهادی به بیماری کرونا مبتلا شوند ولی با روحیه انقلابی، از خود گذشتگی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در سیستان و بلوچستان آغاز شده است، گفت: دانشجویان جهادی رشته‌های پزشکی، پیرا پزشکی و پرستاری برای تسریع روند واکسیناسیون به کمک کادر درمانی آمدند و تزریق واکسن به افراد فعالیت می‌کنند. همچنین قرار است واکسیناسیون افراد بالای 50 سال نیز در استان ظرف چند روز آینده آغاز شود.

عسگری با اشاره اینکه ظرفیت بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تکمیل است، گفت: در حال حاضر  برای اسکان بیماران، جهادگران در تلاش برای ایجاد و ساخت بیمارستان صحرایی هستند. طرح‌های اولیه این بیمارستان در حال بررسی است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با بیان اینکه در ایامی که سیستان و بلوچستان نارنجی بود نیز دانشجویان جهادی کمک بسیاری به مردم می‌کردند، گفت: ساخت دو منزل مسکونی، جمع آوری اقلام و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در قالب طرح کمک مومنانه از دیگر خدمات بسیج دانشجویی واحد زاهدان  به مردم بی‌بضاعت استان بود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1101069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =