آلمان:  نگرانی‌های اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران موجه است

رئیس جمهور آلمان مدعی شد تنها راه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، از کانال احیای برجام می‌گذرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رئیس جمهور آلمان با در پیش گرفتن مواضع یکسان با رژیم صهیونیستی، نگرانی‌های این رژیم در قبال برنامه هسته‌ای ایران را موجه ارزیابی کرد.

فرانک اشتاین مایر در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی هاآرتص به طرح ادعاهای بی اساس درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: نگرانی‌های اسرائیل در مورد تهدیدات ناشی از اشتیاق ایران به سلاح هسته‌ای البته قابل توجیه است. من در طول سال‌ها مذاکرات دشوار با ایران دائماً از این نگرانی‌ها مطلع بوده ام. در مورد این موضوع با اسرائیل بحث‌های زیادی داشته ام، اخیراً با ریولین و رئیس ستاد کل اسرائیل در برلین گفتگو کردم.

رئیس جمهور آلمان با پیش کشیدن ادعای تمایل ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت: وقتی صحبت از ایران می‌شود، آلمان و اسرائیل یک هدف استراتژیک مشترک دارند: ایران نباید سلاح هسته‌ای بدست آورد. ما همچنین می‌خواهیم برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های بی ثبات کننده آن در منطقه را محدود کنیم. شاید همیشه در مورد بهترین راه برای رسیدن به این هدف اتفاق نظر نداشته باشیم.

اشتاین مایر این را نیز به ادعاهایش افزود: معتقدیم که احیای برجام [توافق نامه هسته‌ای ایران] موثرترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای است. مذاکرات فشرده و بسیار پیچیده‌ای برای این منظور در حال حاضر در جریان است. امیدوارم آن‌ها به خاطر آلمان و اسرائیل موفق باشند.

از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن و علم کردن ادعاهای بازگشت به برجام، مقامات رژیم صهیونیستی بارها به انحاء مختلف نگرانی خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده اند.

رژیم صهیونیستی در حالی نگران بازگشت آمریکا به برجام است و ادعای واهی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به طور مداوم از سوی مقامات این رژیم مطرح می‌شود، که خود با در اختیار داشتن بیش از ۹۰ کلاهک هسته‌ای خطری جدی برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود. موضوعی که همواره با سکوت جامعه بین المللی همراه بوده و هیچگاه از تدابیری که نسبت به برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ شده، در قبال برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی خبری نبوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =