تداوم آتش سوزی‌های گسترده در کانادا درپی گرمای شدید هوا

با افزایش بی سابقه دمای هوا در کانادا آتش سوزی‌های گسترده در این کشور در حال پیشروی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از الجزیره، مقامات کانادایی در منطقه بریتیش کلمبیا در بخش غربی این کشور این روزها به شدت در حال مهار آتش سوزی‌های گسترده‌ای هستند که به دلیل افزایش دمای بی سابقه در کانادا به وقوع پیوسته است.

ارتش کانادا در روزهای اخیر تلاش کرده بخشی از این آتش سوزی‌ها را از طریق تجهیزات هوایی مهار کند.

روز یکشنبه دولت کانادا در بیانیه‌ای از تمامی نیروهای ارتش خواست با به کارگیری تجهیزات خود در مهار این آتش سوزی‌ها و نیز تخلیه اضطراری این مناطق کمک کنند.

به گفته مقامات محلی، تا به حال صدها هزار نفر از مردم کانادا به دلیل تشدید آتش سوزی‌های ناشی از گرمای بی سابقه در این کشور مجبور به تخلیه اضطراری خانه‌های خود شده اند.

کارشناسان می‌گویند تغییرات اقلیمی هر سال بر شدت گرما و تلفات ناشی از آن  می افزاید و تشدید این موضوع می‌تواند یکی از مشکلات اساسی دولت‌ها در سال‌های بعد باشد.

به گفته مقامات آمریکا فقط در بخش غربی این کشور بیش از ۱۸۰ منطقه مختلف درگیر آتش سوزی است که مسئولان هراس دارند این آتش سوزی‌ها به دلیل تداوم موج گرما به سایر نقاط هم گسترش یابد.

به گفته رسانه‌های خبری، تا به حال بیش از ۵۰۰ نفر تنها در بخش غربی کانادا به دلیل موج بی سابقه گرما جان خود را از دست داده اند. مقامات می‌گویند بیم آن می‌رود این تعداد در روزهای آینده به دلیل تداوم شرایط آب و هوایی افزایش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =