اعمال تحریم‌های جدید کانادا علیه برخی از مقام‌های ایران

کانادا به بهانه آنچه فعالیت‌های تهدید کننده صلح دانسته، چند مقام ایرانی را تحریم کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه کانادا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که شماری از مسئولان ایرانی را به بهانه آنچه که فعالیت‌های تهدید کننده صلح و امنیت بین الملل دانسته، در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

 انگلیس ایران را تحریم کرد

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که انگلیس تعدادی از مقام‌های ایرانی مرتبط با ساخت پهپاد را تحریم کرده است. لندن مدعی است که این تحریم‌ها به دلیل همکاری پهپادی ایران با روسیه وضع شده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه کانادا، اشخاص تحریم شده شامل فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر مقام‌های ارشد ایرانی می‌شود.

بر اساس این بیانیه، تحریم‌ها افرادی را هدف قرار داده که به ادعای اتاوا پست‌های ارشد در شرکت‌های دولتی دارند که پهپاد برای استفاده نیروهای مسلح ایران یا صادرات به روسیه تولید کردند. 

دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بارها ارسال پهپادها به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است.

بر این اساس، افراد تحریم شده از ورود به کانادا منع می‌شوند و با ممنوعیت‌هایی مواجه می‌شوند که به صورت موثر دارایی احتمالی آنها در این کشور توقیف می‌شود.

در میان افراد تحریم شده نام علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و عبدالکریم بنی طرف سرتیپ ارتش و رئیس سازمان صنایع هوایی ایران دیده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =