جلسه مدیران سما شاهرود با مسئولان آموزش‌وپرورس شهرستان برگزار شد

جلسه مشترک حوزه سما واحد شاهرود با مسئولین آموزش و پرورش و مدیران مدارس شهرستان شاهرود به منظور تفاهم و همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیتها و پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، جلسه مشترک حوزه سما شاهرود با حضور موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی، رضایی معاون ابتدایی، عزیزی کارشناس مسؤول ابتدایی، ابراهیمی مسؤول غیر دولتی و سایر مدیران مدارس شهرستان شاهرود و معاون و مدیران سما شاهرود در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.
در این جلسه که علاوه بر موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی، رضایی معاون ابتدایی، عزیزی کارشناس مسؤول ابتدایی، ابراهیمی مسؤول غیر دولتی و تعدادی از اعضای شورای شهر شاهرود حدود ١٠٠ تن از مدیران و کارشناسان مدارس نیز حضور داشتند راهکارهای همکاری متقابل دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و سما و آموزش و پرورش شهرستان شاهرود بررسی شد.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی(سما) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود و معاونان و کارشناسان این اداره و نیز مدیران مدارس شاهرود به اهمیت خودسازی انسان قبل از شروع به آموزش و تربیت دیگران اشاره و خاطر نشان کرد: العلم و العمل توأمان «علم و عمل با هم است و از هم جدا نیست.» و این آخرین تعریفی است که توسط یونسکو از علم ارائه شده است. به عبارت دیگر اگر با علم نتوانیم تغییری در زندگی خود ایجاد کنیم طبق آخرین تعریف یونسکو آدم عالم و با سواد محسوب نمی شویم.
عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به این آیه قرآن اشاره کرد که می فرماید: "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیْهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ" «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خود را با خانواده خویش از آتش دوزخ نگاه دارید چنان آتشی که مردم (دل‌سخت کافر) و سنگ (خارا) آتش‌افروز اوست و بر آن دوزخ فرشتگانی بسیار درشت‌خو و دل‌سخت مأمورند که هرگز نافرمانی خدا را (در اجرای قهر و غضب حق) نخواهند کرد و آنچه به آنها حکم شود انجام دهند.» با توجه به این آیه قرآن تا نتوانیم از خود و خانواده مان حفاظت کنیم نمی توانیم بین دیگران و مثلاً در مدرسه تاثیر داشته باشیم. 
علی رضوانی به زیرساخت گسترده و فضای آموزشی، تفریحی و ورزشی کم نظیر موجود در دانشگاه آزاد شاهرود اشاره و خاطر نشان کرد: این زیرساخت برای ١٨٠٠ نفر دانشجو است که اکنون به دلایل مختلف به نزدیک ۴٠٠٠ نفر کاهش یافته است. بنابراین از این ظرفیت فراهم شده می توانیم برای آموزش و پرورش شهرستان استفاده کنیم و من این اختیار را دارم که این ظرفیت عظیم را در اختیار ارتقاء آموزش و پرورش شهرستان قرار دهم.
معاون سما واحد شاهرود با اشاره به ظرفیت و فرصت ایجاد شده در دانشگاه و بیمارستان برای همدلی و مشارکت با آموزش و پرورش گفت: چرخه همکاری تقریباً تکمیل شده است و این هنر آموزش و پروش است که بتواند از این فرصت طلایی برای ارتقای شهرستان استفاده کند.
وی تصریح کرد: ما در ٧۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و در ٢٠ رشته در مقطع دکتری داریم دانشجو تربیت می کنیم. آیا مجموعه ای با این پشتوانه و ظرفیت، توان آن را ندارد که آموزش و پرورش شهرستان را ارتقا دهد. 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود ضمن تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و معاون سما شاهرود برای تشکیل این جلسه از زحمات دکتر ابوالقاسمی فر رئیس سابق دانشگاه و دکتر سید محمدجواد حسینی معاون سابق سما در راستای افزایش تفاهم با آموزش و پرورش هم قدردانی و ابراز کرد: معاون سما آقای دکتر رضوانی از بدنه آموزش و پرورش و جزو همین خانواده هستند و ظرفیتهای آموزش و پرورش را به خوبی می شناسند.
سید محمد موسوی در تأیید ظرفیت و توان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور توانسته است از پیش دبستان تا دکتری به تربیت انسانها بپردازد و این نشان از عزم این مجموعه بزرگ و سرمایه ملی دارد.
وی دانشگاه آزاد اسلامی را برآمده از متن مردم و از مردم دانست و ابراز کرد: این حقیقت که دانشگاه آزاد اسلامی از پیش دبستان تا دکتری در حال آموزش و پرورش است نشان از عزم قوی این مجموعه برای تعلیم و تربیت از پایین ترین سطوح تا بالاترین سطوح دارد و همین دلیلی است که دانشگاه آزاد اسلامی بیت المال است و همه در برابر آن موظفیم و باید برای ارتقاء آن و همکاری با آن و همچنین استفاده از ظرفیتهای آن بکوشیم.
موسوی آموزش و پرورش را ثروتی مهم دانست و تصریح کرد: ثروت زمانی خوب است که درست توزیع شود. آنچه آدم را اذیت می کند عدم توزیع منصفانه ثروت است. بنابراین در زمینه آموزش و پرورش هم با همین نگاه باید عدالت آموزشی برقرار باشد. در مورد دانشگاه آزاد اسلامی هم ما هر کاری بتوانیم انجام دهیم برای خودمان انجام داده ایم و این مجموعه عظیم و سرمایه ملی را جدا از خود نمی دانیم.
پس از سخنان مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، مدیران مدارس و کارشناسان و مسؤولین آموزش و پرورش به همراه مسؤولین دانشگاه و سما از امکانات دانشگاه شامل فضاهای آزمایشگاهی و سوله ها و فضاهای ورزشی بازدید به عمل آوردند.
در پایان این مراسم توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، معاون سما واحد شاهرود و اعضای شورای شهر شاهرود از مدیران برتر مدارس و آموزشگاه های سما شاهرود با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =