گرمای هوا علت اصلی افت قیمت میوه در بازار

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به گرمای هوا و ازدیاد عرضه، قیمت میوه‌ های مختلف ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: ازدیاد عرضه و گرمای هوا مزید بر علت شده تا قیمت میوه و سبزی به عنوان کالای سریع الفساد کاهش یابد.

میوه ارزان شد

او با اشاره به اینکه قیمت هلو، گیلاس و زردآلو در بازار ۲۰ درصد کاهش یافته است، افزود: رصدها نشان می‌دهد که به طور متوسط قیمت تمامی محصولات ۱۵ درصد در بازار کاهش داشته و همواره پیش بینی می‌شود که در هفته آینده، قیمت میوه مجددا به علت گرمای هوا ۵ درصد کاهش یابد.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو هلو را ۶ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو آلبالو ۸ تا ۱۵ هزار تومان، سیب گلاب ۸ تا ۱۸ هزار تومان، پرتقال کوهی ۸ هزار تومان، گیلاس صورتی ۱۲ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۳۰ هزار تومان، آلو قطره طلا ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان، آلو سانتریزه ۸ تا ۱۵ هزار تومان، زردآلو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان و هلو انجیری ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلو
هلو ۶ تا ۱۲ هزار تومان
آلبالو ۸ تا ۱۵ هزار تومان
سیب گلاب ۸ تا ۱۸ هزار تومان
پرتقال کوهی ۸ هزار تومان
گیلاس صورتی ۱۲ هزار تومان
گیلاس تکدانه ۳۰ هزار تومان
آلو قطره طلا ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان
آلو سانتریزه ۸ تا ۱۵ هزار تومان
زردآلو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
هلو انجیری ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت شلیل خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو شلیل در میدان مرکزی ناشی از کمبود عرضه ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان است که با ازدیاد عرضه در هفته آتی، قیمت کاهش می‌یابد.

او قیمت هر کیلو خیار گلخانه را ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو خیار رسمی ۶ هزار تومان و خیار درختی ۸ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلو
شلیل ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان
خیار گلخانه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان
خیار رسمی ۶ هزار تومان
خیار درختی ۸ هزار تومان

دارایی نژاد با اشاره به اینکه قیمت سیب زمینی نسبت به هفته‌های اخیر کاهش داشته است، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو سیب زمینی از ۵ هزار و ۵۰۰ به ۴ هزار تومان در میدان مرکزی رسیده و همواره پیش بینی می‌شود که با عرضه سیب زمینی همدان و کرمانشاه قیمت‌ها کاهش یابد.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را ۴ هزار تومان، جانا ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، طالبی ۵ تا ۶ هزار تومان و خربزه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو هندوانه نسبت به هفته قبل یک هزار تومان کاهش داشته است.

محصول قیمت هر کیلو
سیب زمینی ۵ هزار و ۵۰۰ به ۴ هزار تومان
هندوانه ۴ هزار تومان
جانا ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان
طالبی ۵ تا ۶ هزار تومان
خربزه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت موز خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان است و حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در مغازه‌های خرده فروشی باید عرضه شود. همچنین قیمت هر کیلو انبه با افت ۳ هزار تومانی به ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان در میدان رسیده است.

محصول قیمت هر کیلو
موز ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان
انبه ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان

او گرمای هوا و ازدیاد عرضه میوه‌های تابستانه را دلیل اصلی کاهش میوه‌های وارداتی در بازار دانست و گفت: علی رغم کرایه بالای انبه، موز و آناناس اما کاهش تقاضا منجر به افت قیمت این اقلام شده به طوری که هر کارتن ۶ تایی آناناس به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

دارایی نژاد در پایان تصریح کرد: واردات موز و انبه یکی از دلایل کاهش قیمت زردآلو، گیلاس، آلبالو، آلو قطره طلا و دیگر محصولات است و به اعتقاد بنده، واردات موز، آناناس و انبه منجر به تنطیم بازار داخل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1102464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =