نخستین جام ملی مسی / آلبی سلسته قهرمان کوپا آمه ریکا شد

تیم ملی آرژانتین با شکست برزیل قهرمان کوپا آمریکا شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، مجتبی احسانی؛ آرژانتینی ها بامداد امروز با نتیجه یک بر صفر برزیل را مغلوب کردند و جام قهرمانی را به خانه بردند.

ترکیب برزیل

 ادرسون، دنیلو، مارکینیوس، تیاگو سیلوا، رنان لودی، کاسمیرو، فرد، اورتون، پاکتا، ریچارلیسون، نیمار.

ترکیب آرژانتین

مارتینز، مونتیل، رومرو، اوتامندی، آکونیا، پاردس، لوسلسو، دی پائول، مسی، دی ماریا، لوتارو مارتینز.

گل ها

آرژانتین (دی‌ماریا ۲۲)

در این دیدار که به میزبانی برزیل در ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو برگزار می شد آرژانتین بازی را بهتر آغاز کرد و دقیقه ۲۲ توسط آنخل دی‌ماریا به گل رسید و از حریف پیش افتاد پس از این گل آرژانتینی ها سبک بازی دفاع ضد حمله را پیش گرفتند و با ارائه یک بازی درگیرانه و محکم نتیجه بازی را تا پایان حفظ کردند و جام قهرمانی را به دست آوردند.

نخستین جام ملی مسی

لیونل مسی فوق ستاره فوتبال جهان بالاخره موفق شد با تیم ملی کشورش قهرمان یک تورنمنت مهم شود و این خط تیره را از کارنامه خود پاک کند. مسی که به همراه بارسلونا به تمام افتخارات ممکن رسیده بود برای تکمیل کردن افتخارات خود به قهرمانی با تیم ملی کشورش نیز نیاز داشت که بالاخره به این مهم دست یافت.

طلسم شکنی پس از ۲۸ سال

آرژانتینی ها که بعد از قهرمانی در کوپا آمریکای سال ۱۹۹۳ دیگر هیچوقت رتبه نخست این مسابقات را به دست نیاورده بودند بامداد امروز این طلسم را شکستند و به مقام قهرمانی دست یافتند.

اولین قهرمانی در خاک برزیل

در پنج کوپای قبلی به میزبانی برزیل، آلبی سلسته هیچوقت به فینال نرسیده بود و در تمام ادوار برزیل به عنوان نخست دست پیدا کرده بود. حالا لیونل اسکالونی و شاگردانش موفق شدند علاوه بر رسیدن به فینال، میزبان را نیز شکست دهند و نخستین قهرمانی خود را در خاک این کشور به دست بیاورند.

آرژانتین به اروگوئه رسید

آرژانتین تا پیش از این ۱۴ عنوان قهرمانی و ۱۴ نایب قهرمانی را در کوپا آمه ریکا به خود اختصاص داده بود که با قهرمانی این دوره به جام پانزدهم خود رسید در کنار اروگوئه صاحب بیشترین مقام قهرمانی این مسابقات شد. برزیلی ها هم ۹ بار فاتح این مسابقات شده اند.

جدال مسی و نیمار

یکی‌ از نکات جالب این دیدار تقابل مسی و نیمار دو هم بازی سابق در تیم بارسلونا بود که در پایان این لیونل مسی بود که موفق شد دوست و هم‌تیمی سابق خود را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

کد خبر: 1102568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =