تقویت مطالبه‌گری دانشجویان رسالت جدید خبرگزاری ایسکانیوز

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری ایسکانیوز گفت: از ابتدای امسال رسالت‌های جدید و تخصصی به هرکدام از رسانه‌های دانشگاه آزاد محول شده که مطالبه‌گری برعهده ایسکانیوز است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مصطفی مسلمی در دیدار با اعضا اصلی بسیج دانشجویی، کانون‌ها، انجمن‌ها، تشکلات  و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه در شرایط کرونایی، راه اندازی دفاتر نمایندگی این خبرگزاری در استان‌ها و تربیت و پرورش نیروهای خلاق در زمینه رسانه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی افراد و مجموعه‌ها به اهمیت رسانه و اطلاع رسانی به خوبی واقف هستند.

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری ایسکانیوز با بیان اینکه نشر اخبار در برخی موارد بسیار پراهمیت تر و حیاتی است، گفت: به عنوان مثال موضوعاتی چون جنگ، انتخابات یا مسئله کم آبی در خوزستان حساسیت‌های بسیاری دارند که نحوه و نوع پرداختن هر رسانه به آن نظیر تخریبی، اطلاع رسانی، بزرگ نمایی، بی‌اهمیت جلوه دادن و مسائلی از این قبیل، از ماهیت آن رسانه نشات می‌گیرد.

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در نوروز امسال(۱۴۰۰) نسبت به فضای مجازی تصریح کرد: رهبر انقلاب پس از اهمیت انتخابات و لازمه حضور سراسری مردم در این امر، بر استفاه حداکثری از فضای مجازی برای مقابله با اقدامات دشمن به منظور دلسرد کردن مردم و بی اهمیت جلوه دادن حضور آنها تأکید فرمودند.

مسلمی با بیان اینکه خبرگزاری ایسکانیوز از سال ۸۳ تأسیس شد و پس از مدتی فعالیت آن تا سال ۹۸ منفعل مانده بود، گفت: در سال ۹۸ با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی-دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، این باشگاه فعالیت خود را از سرگرفت و در اولین گام در صدد است تا با ایجاد دفاتر استانی و جذب و آموزش علاقه مندان به بحث رسانه، ضمن مطالبه‌گری در سطح دانشگاه و استان، اخباری دقیق، صحیح و واقعی را در تمام حوزه از استان‌ها مخابره کند.

این مسئول خبرگزاری ایسکانیوز با نام بردند از ۳ رسانه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: از ابتدای امسال رسالت‌های جدید و تخصصی به هرکدام از این رسانه‌ها محول شده است. مطالبه‌گری از ایسکانیوز، فعالیت‌های علمی و پژوهشی از خبرگزاری آنا و مکتوبات روز کشور بر عهده روزنامه فرهیختگان است.

وی با بیان اینکه این خبرگزاری بسترهای لازم برای تحقق رسالت خبری را در استان‌ را فراهم خواهد آورد و در هر استان یک دفتر تشکیل خواهد شد، تشریح کرد: با شناسایی و جذب علاقه‌مندان در هر بخش، با برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی تخصصی مهارت افزایی، فعالیت هایی چون تولید محتوا، موشن گرافی، طنزنویسی، تدوین، کلیپ سازی، کار گرافیکی، عکاسی، عکاسی با موبایل، گزارش نویسی، خبرنویسی مد نظر است.

هر دانشجو؛ یک کنشگر اجتماعی

در ادامه این نشست، کوکبی مسئول فضای مجازی خبرگزاری ایسکانیوز با بیان اینکه هر رسانه ابزاری دارد که باید آن را شناخت، گفت: باید با توجه به اهداف در هر استان، با شناخت صحیح و به کارگیری اصولی از آن استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه هر دانشجو یک کنشگر و فعال اجتماعی است، گفت: نباید به محیط اطراف و مسائل در حال وقوع بی‌تفاوت بود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در این جلسات که در ۲ زمان ۶۰ دقیقه‌ای و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، شرکت کنندگان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. که بر موضوعاتی چون شناخت سلیقه مخاطب، امکان برگزاری کارگاه‌ها با حداقل هزینه، اینترنت رایگان، تقلید نکردند در درج خبر و تولید کننده و صاحب سبک بودن، روشنگری و اعتمادسازی تأکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =