طوفان در استان فارس رفت‌وآمد را مختل کرد / میزان خسارت‌ها هنوز مشخص نیست

طوفان شدید از ساعت ۱۶ امروز استان فارس به ویژه شهرستان‌های جنوبی را درنوردید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، طوفان شدید از ساعت 16 امروز استان فارس با ویژه شهرستان‌های جنوبی را در نوردید، قدرت طوفان به اندازه‌ای بود که امکان تردد عادی را در خیابان‌ها و معابر عمومی مشکل کرد.

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی از امروز تا فردا بعدازظهر شاهد رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در برخی از مناطق مستعد استان با احتمال تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: همانطور که انتظار می‌رفت وزش باد شدید با سرعتی بیش از 92 کیلومتر در ساعت شهر دبیران در شهرستان زرین دست را فرا گرفت و سبب خیزش گردوغبار و کاهش شدید دید افقی شد.
قطره سامانی ادامه داد: گردوغبار شدید و رگبار باران موجب قطع مکرر و نوسان برق در بیشتر نقاط استان و کاهش دیدافقی شد به گونه‌ای که رفت‌وآمد را با سختی مواجه کرد.

مدیر کل هواشناسی استان فارس بیان کرد: شدت طوفان و گرد و خاک در برخی از نقاط به حدی است میدان دید افراد به صورت کامل از بین رفت.

وی تصریح کرد: هنوز گزارش دقیقی از خسارت‌ها اعلام نشده، اما این تندباد موجب شکسته شدن تیرهای چراغ برق و درختان نخل در شهرهای جنوبی شده است.

در همین راستا محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز نیز  در ارتباطی مجازی با خبرنگاران بیان کرد: امدادگران آتش‌نشانی برای جلوگیری از حوادث احتمالی تندباد در 23 ایستگاه در حالت آماده‌باش هستند و تاکنون هیچ حادثه‌ای توسط شهروندان به این سازمان اعلام نشده است.

رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هم از آماده‌باش ارگان‌ها و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران استان برای حوادث احتمالی ناشی از بارش باران و طوفان خبر داد و گفت: با توجه به گزارش‌های اداره کل هواشناسی استان تمامی هشدارها و اخطاریه‌های لازم به تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها داده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به میزان بارش‌ها، انتظار آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب نیز وجود دارد، افزود: در این راستا توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود و  دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی آماده باشند همچنین از عشایر درخواست شده از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مراتع مرتفع و مسیل‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس به شهروندان استان توصیه کرد که از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و قرار گرفتن در ارتفاعات خودداری کنند.

با این حال طوفان سبب برهم خوردن پروازهای شیراز نشد، غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وزش باد شدید همراه با گرد و غبار گسترده اظهار داشت: این رخداد جوی که برای مدتی کوتاه سبب کاهش دید افقی شد مانع از انجام پروازهای امروز فرودگاه شیراز نشده و پروازها برقرار است.

وی افزود: تاکنون هیچ گونه تاخیر یا لغو پرواز از سوی شرکت‌های هواپیمایی اعلام نشده و پروازها طبق برنامه انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1104262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =