دولت روحانی موجب نارضایتی مردم و اعتراضات متعدد در این سال‌ها/ هیچ وعده‌ای محقق نشد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اعتراضات و تجمعات متعدد در این دو دوره مانند حوادث دی ماه 96 و آبان 98 گفت: عملکر ضعیف دولت روحانی موجب نارضایتی مردم و اعتراضات متعدد در این سال‌ها شد.

«حسین کنعانی مقدم» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره عملکرد «حسن روحانی» در دولت یازدهم و دوازدهم گفت: برای بررسی عملکرد وی باید وضعیت دولت را در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد. روحانی وعده‌ها و شعارهایی داده بود که بخش عمده‌ای از آن به ویژه در بعد مسائل اقتصادی در دوره دوم ریاست جمهوری وی عملی نشد و شرایط اقتصادی کشور وارد مرحله بحرانی شد.

وی درباره وعده‌های روحانی اظهار کرد: وعده‌های وی مواردی چون برداشته شدن تحریم‌ها، ایجاد رونق اقتصادی و حل مشکلات کشور بود که هیچ کدام محقق نشد.

کنعانی مقدم درباره عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه امنیتی گفت: در این دو بعد می‌توان گفت دولت روحانی دوره آرامی را گذراند که این موضوع نیز مدیون همکاری تمام نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بود که باعث شد این دوره سیاسی با کمترین حوادث طی شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اعتراضات و تجمعات متعدد در این دو دوره مانند حوادث دی ماه 96 و آبان 98 گفت: در حال حاضر نیز در کشور شاهد ناآرامی‌ها و اعتراضات مردم هستیم که تمام این موارد ناشی از نبود یک مدیریت منسجم و قوی در دولت روحانی بوده و نشان می‌دهد دولت نتوانسته مسائل اجرایی کشور را به خوبی مدیریت کند.

کنعانی مقدم عملکرد دولت در حوزه بین‌الملل و سیاست خارجی را ضعیف دانسته و افزود: دولت یازدهم موفقیت‌هایی در این حوزه داشت و در رابطه با برجام نیز اقداماتی انجام داد اما هیچ‌کدام از این‌ها منجر به نتیجه نشد و می‌توان گفت دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی منفعل بوده و نتوانست به اهدافی که مطرح شده بود برسد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم باعث ایجاد نارضایتی بخش وسیعی از مردم شده که در انتخابات دولت سیزدهم نیز نتیجه این نارضایتی را در بخشی از آراء مردم دیدیم. در مجموع، دولت یازدهم و دوازدهم نمره قبولی کسب نکرده و عملکرد ضعیفی داشته است.

وی درباره دلایل رأی آرودم روحانی در انتخابات 92 و 96 با وجود عملکرد ضعیف و شعارهای غیرواقعی گفت: رئیس دولت یازدهم و دوازدهم در دو انتخابات گذشته وعده‌هایی داد که جریان‌های سیاسی حامی وی مانند کارگزاران و اصلاح‌طلبان با القای اینکه این وعده‌ها عملی خواهد شد، از روحانی حمایت کرده و آراء خاکستری را به سمت خود جذب کردند و همین موضوع باعث شد که دولت تدبیر و امید در هر دو دوره با رأی نسبتا بالایی انتخاب شود اما در انتخابات سیزدهم مردم نشان دادند که دیگر حاضر نیستند با وعده‌های توخالی به کسی رأی بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =