۶ روز مانده به پایان دولت روحانی / آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید در روزهای پایانی را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ تنها ۶ روز دیگر تا پایان دولت دوازدهم باقی مانده است و در این گزارش به آخرین موضع‌گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

7 روز مانده به پایان دولت روحانی / آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

ابلاغ موافقتنامه ایران و عمان در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی

اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه مربوط به موافقتنامه دوجانبه میان ایران و عمان در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه سوم مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و در اجرای ماده (۲) آیین‌نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق‌های بین‌المللی، به این وزارت اجازه داد نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان اقدام کند.

موافقتنامه مذکور در راستای توسعه همکاری‌های گمرکی با کشورهای هدف و به ویژه در حوزه خلیج‌فارس و نیز گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشور عمان به امضا می‌رسد.

اصلاح و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی تعیین نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه مشمولان قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری

اسحاق جهانگیری همچنین اصلاحیه صورت گرفته در آیین‌نامه اجرایی تعیین نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه مشمولان قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه سوم مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت دادگستری و به استناد ماده (۸) اصلاحی قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، آیین‌نامه اجرایی این ماده، موضوع تعیین نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه مشمولان این قانون را اصلاح کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، وکلا و کارگشایان دادگستری و کانون وکلای دادگستری، به مأخذ ارقام مندرج در این آیین‌نامه، مکلف به پرداخت حق بیمه ماهانه (سهم بیمه شده ۱۱ درصد و سهم کانون یک درصد) هستند.

همچنین در صورت فوت بیمه شده‌ای که نسبت به پرداخت حق بیمه‌ها در سه سال آخر حیات اقدام نکرده باشد، چنانچه بازماندگان وی که واجد شرایط مندرج در این آیین‌نامه باشند و حق بیمه‌های معوقه را به نرخ روز و با احتساب سهم کانون به صندوق پرداخت نمایند، استحقاق دریافت مستمری بازماندگان را خواهند داشت.

علی نژاد: ایران از ظرفیت بالایی برای میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی برخوردار است

محمد سرور، دبیرکل پاکستانی فدراسیون کبدی آسیا که برای بازدید از امکانات کشورمان برای میزبانی رقابتهای قهرمانی آسیا به ایران آمده، با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مهدی علی نژاد با اشاره به اینکه کبدی ایران در سالهای اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته، گفت: فدراسیون کبدی ایران بخوبی توانسته از ظرفیت های موجود استفاده کند و این رشته که ریشه در فرهنگ ما ایرانی ها دارد را بخوبی توسعه دهد. تیم آقایان و بانوان کبدی ایران به موازات هم پیشرفت قابل تحسینی داشتند و توانسته اند قابلیت های فنی شان را در بالاترین سطح به نمایش بگذارند که بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نمونه آن است که موفق شدند در حضور قدرتهای برتر جهان به نشان طلا دست یابند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان همچنین از میهمان پاکستانی خود قدردانی کرد که نزدیک به سه دهه پیش جزو اولین نفراتی بوده که به عنوان کارشناس و مربی با حضورش در ایران پایه گذار پیشرفت کبدی در ایران شد.

 علی نژاد در خصوص درخواست میزبانی ایران برای برگزاری رقابتهای قهرمانی کبدی آسیا در ماههای آغازین سال ۲۰۲۲ گفت: ایران برای میزبانی رویدادهای مهم در کبدی امتحانش را در سالهای گذشته پس داده است. در مسابقات قاره ای در گرگان و جوانان جهان در کیش، ایران نشان داد میزبان خوبی است.

در این دیدار که فرشید طهماسبی، مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان و عباس اورسجی، رییس فدراسیون کبدی نیز حضور داشتند، دبیرکل فدراسیون کبدی آسیا با اشاره به اینکه در مدت حضورش در ایران از امکانات شهرهای تهران، تبریز، مشهد و قم برای میزبانی قهرمانی آسیا بازدید کرده است، گفت: رقابتهای ۲۰۲۲ اولین مسابقات قاره ای پس از پاندمی کرونا است و باید طوری برنامه ریزی کنیم که به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت برگزار شود و در این راه ایران با توجه به سبقه فنی و اجرایی اش می تواند میزبان خوبی برای این رویداد باشد.

محمد سرور از کبدی ایران به عنوان یکی از قدرتهای بلامنازع کبدی جهان یاد کرد و گفت: من به کبدی ایران عرق دارم چون همانطور که دکتر علی نژاد اشاره کردند من جزو اولین نفراتی بودم که به عنوان انتقال دهنده دانش روز کبدی جهان به ایران آمدم. کبدی در قاره آسیا پیشینه قوی و محکمی دارد، هر چند دیگر نباید ابن رشته را محدود به آسیا بدانیم چون در سایر قاره ها نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است که حضور کنیا در فینال رقابتهای جوانان جهان نمونه آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =