ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون؛ هم‌زمان با آغاز انتخاب رشته کنکوری‌ها

ثبت‌نام رشته های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ همزمان با آغاز انتخاب رشته مجازین کنکور آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ثبت‌نام برای تحصیل در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ از این هفته همزمان با اعلام‌نتایج و آغاز انتخاب رشته مجازین کنکور شروع می‌شود و داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده یا نکرده‌اند می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون نیز ثبت‌نام کنند.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ تا فردا دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد و انتخاب رشته داوطلبان نیز طبق برنامه اعلام شده چند روز پس از اعلام این نتایج آغاز می‌شود و به مدت حدود یک هفته ادامه دارد.        

گفتنی است ۹۰ درصد ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها از طریق رشته‌های بدون آزمون خواهد بود، بر این اساس مدت زمان ثبت‌نام در این رشته‌ها بستگی به میزان استقبال داوطلبان دارد اما قطعا زمان ثبت‌نام داوطلبان در رشته‌های بدون آزمون، محدودیت انتخاب رشته مجازین کنکور را ندارد.

رشته‌های بدون آزمون صرفا به دانشگاه‌های غیردولتی و کوچک محدود نمی‌شود، سازمان سنجش آموزش کشور در برخی کدرشته‌ها برای دوره‌های روزانه در دانشگاه‌های مطرح نیز ظرفیت پذیرش بدون آزمون در نظر گرفته است.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1105146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =