هواشناسی ایران / افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در سواحل دریای خزر

کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا اوایل هفته آینده در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دمای ۵ تا ۸ درجه ای پیش بینی می شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، قزوین، جنوب غرب اصفهان، نیمه غربی یزد، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می شود گفت: همچنین در این مدت در استان های  البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت که در مناطق مستعد احتمال گرد و خاک  وجود دارد.

بیشتر بخوانید

هواشناسی ایران / وقوع رگبار و رعد و برق در ۲۰ استان کشور

او ادامه داد: روز جمعه در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران و روز شنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال اردبیل به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

رفیعی با بیان اینکه از  روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت افزود:  در روز های شنبه و یکشنبه در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور، بارش باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

او ادامه داد:از امشب تا اوایل هفته آینده در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دمای ۵ تا ۸ درجه ای پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: در پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: همچنین در این مدت شرق دریای عمان مواج است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =