وزیر پیشنهادی وزارت کشور کیست؟

وزیر کشور در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور در دولت سیزدهم، از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

احمد وحیدی متولد 1337 در شیراز است. وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکتری مطالعات استراتژیک از دانشگاه امام صادق است. وحیدی در دولت هشتم از 1382 تا 1384 معاون طرح و برنامه وزیر دفاع و در دولت نهم از 1384 تا 1388 قائم‌مقام وزیر دفاع بود.

بیشتر بخوانید:

وزیر پیشنهادی وزارت نیرو / علی‌اکبر محرابیان کیست؟

   فهرست وزرای پیشنهادی دولت بالاخره به مجلس رسید + اسامی

علاوه بر جانشینی وزیر دفاع، ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولیت معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز از دیگر مسئولیت‌های وحیدی به شمار می‌رود.

همچنین سردار وحیدی در دولت نهم با حکمی از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور به عنوان نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور خدمت کرده است.

احمد وحیدی در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد.

معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع، جانشین وزیر دفاع، نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور، رییس دانشگاه عالی دفاع ملی از جمله سوابق اجرایی احمد وحیدی است‌.

سردار وحیدی در دوران دفاع مقدس فرمانده واحد اطلاعات سپاه بود و بعد از ابتدای تاسیس نیروی قدس سپاه پاسداران تا سال 76 فرمانده نیروی قدس بود.

وحیدی هم‌اکنون عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی این مجمع  و  رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =