گردشگری ایران / غار یخی چما کجاست؟

غار یخی چما از عجیب ترین غار های استان چهارمحال و بختیاری است که قندیل های یخ و توده های عظیم برف وجود دارد که در تمام فصول باقی می ماند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، در فاصله 25 کیلومتری چلگرد در نزدیکی روستای شیخ علیخان از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ و در شمال غرب استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است و یکی از نادرترین و اعجاب انگیزترین غارهای منطقه به نام غار یخی چما با قندیل های فراوان یخی می باشد.

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران / دریاچه چورت کجاست؟

غار یخی چما در مقابل دشت چما واقع شده و شبیه تنگه‌ای بزرگ و یک انباری پربرف است که ارتفاع برف‌های آن تا 50 متر نیز می‌رسد. لایه‌های یخی این غار در فصول گرم و کم‌بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست می‌باشند و باید از عبور بر روی آن‌ها و داخل غار اجتناب نمود.

غار یخی چما یکی از نادرترین و اعجاب‌انگیزترین غارهای استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. قرار گرفتن در دره‌های عمیق و انباشت حجم برف‌های چندین ساله در این غار سبب شده است تا قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند.

گردشگری

غار چما با فاصله 92 کیلومتری از شهرکرد و تقریبا در 20 کیلومتری جاده چلگرد به سمت روستای سرآقاسید قرار دارد. در مسیر روستای شیخ علی خان ، آبشاری دیدنی وجود دارد . شهرستان کوهرنگ تابستان ها میزبان عشایر است پس اگر اگر مشتاق دیدن سیاه چادرها و گله ها در مسیر هستید ، تابستان بهترین فرصت می باشد. در مسیر ممکن است شاهد مراسم عروسی یا عزا باشید. این گونه برنامه ها معمولا با شلیک هوایی تیر همراه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =