گردشگری ایران / پارک جنگلی گیسوم کجاست؟

پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان، با داشتن بستری متشکل از زیبایی‌های جنگلی و دریایی، یک مقصد ایدئال برای مسافران شمال کشورمان است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است. مسیری زیبا و دیدنی درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده است که دل هر بیننده‌ای را با خود می‌برد.

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران / آبشارهای شوشتر (سیکاها)

گیسوم از جاهای دیدنی اسالم و جنگلی فوق‌العاده زیبا، بکر و ۸۰ هکتاری است که در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش قرار دارد و یکی از روستاهای توابع بخش پره‌سر شهرستان رضوانشهر محسوب می‌شود و به‌دلیل وجود یک روستا دقیقا با همین اسم در آن منطقه، به این نام خوانده می‌شود.

منطقه‌ تفریحی گیسوم صرفا منطقه‌ای جنگلی نیست؛ چراکه در کنار آن، یک فضای بکر ساحلی وجود دارد که در آنجا می‌توانید ساعت‌ها به تماشای دریا و زیبایی‌های آن بنشینید. وجود جنگل و دریا کنار هم که هرکدام دنیایی از زیبایی را در خود جای می‌دهد، منطقه‌ گیسوم را به یکی از جذاب‌ترین و اصلی‌ترین مقصدهای گردشگران تبدیل می‌کند. پتانسیل بسیار بالای این منطقه، حدود ۱۵ سال پیش مورد توجه شهرداری تالش قرار گرفت و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، به‌شکل‌گیری یکی از مناطق بی‌نهایت جذاب تفریحی جنگلی و ساحلی کشور منجر شد.

گردشگری

در جنوب گیسوم، رضوانشهر به فاصله ۱۴کیلومتر و شمال آن، شهر هشتپر (تالش) با فاصله حدود ۲۰کیلومتر قرار دارد.

جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک کوهستان های تالش در هم آمیخته تا تن و جان هر رهگذری را آرامش ببخشد و روحش را آسایش دهد.گیسوم جایی است که جنگل و دریا به هم می رسند و سحر طبیعت به اوج خود می رسد.

اگرچه گیسوم فقط در نیمه اول سال پذیرای گردشگران است ولی باید گفت که اگر در نوروز و نیمه اول سال هم موفق به سفر به این منطقه گردشگری نشدید زیبایی های طبیعی گیسوم در فصل پاییز و زمستان نیز کمتر از بهار و تابستان نیست.

گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند. جاده مستقیمی که از میان جنگل عبور می‌کند، منظره‌ای بسیار رویایی دارد؛ در دو سمت این جاده درختان زیبای سر به فلک کشیده قرار دارند و در افق آن آبی دریا موج می‌زند. ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای همه نوع گردشگری جالب و لذت بخش است و امکانات رفاهی آن این لذت را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدرضا رزمی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      1 0
      با سلام پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر نه تالش گیسوم از جاهای دیدنی اسالم و جنگلی فوق‌العاده زیبا، بکر و ۸۰ هکتاری است که در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش قرار دارد و یکی از روستاهای توابع بخش پره‌سر شهرستان تالش محسوب می‌شود و به‌دلیل وجود یک روستا دقیقا با همین اسم در آن منطقه، به این نام خوانده می‌شود.