وزارت علوم باید علم دانشمندان را تجاری‌سازی کند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما از وزیر علوم میخواهیم در راستای ارتقای علمی کشور بکوشد، گفت: وزارت علوم باید علم دانشمندان را تجاری‌سازی کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم  تحویل مسند وزارت علوم به محمد زلفی‌گل، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش کرد زنجیره علمی کشور از بین افرادی باشند که با کمک آن‌ها بتوانیم علم را به جایگاه والا برسانیم. این موضوع در وزارت آموزش و پرورش به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: کمیسیون اموزش مجلس اگر تصمیم به تایید زلفی‌گل به عنوان وزیر علوم گرفت و مجلس نیز از وی حمایت کرد، در حالی بود که اکثر دانشمندان از هرطیف سیاسی در تماس با ما صلاحیت زلفی‌گل را تایید کردند. بررسی بسیاری در صلاحیت وی صورت گرفت و به لطف خدا شخصیت علمی، پژوهشی و اجرایی بر مسند وزارت علوم تکیه زد. ما به زلفی گل امیدوار هستیم مجلس در خدمت وزارت علوم قرار دارد. علم جایگاه ۱۴‌_۱۵ دارد انتظار داریم جایگاه آن بهبود یاید.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در جریان شیوع‌ ویروس کرونا دانشمندان پای کار آمده و به تولید مواد ضدعفونی، کیت‌ها و ماسک‌ها و ... مشغول‌ شدند. ما از وزیر علوم میخواهیم در راستای ارتقای علمی کشور بکوشد و علم وزارت علوم باید تجاری سازی‌شود و دانشگاه‌ها در استقلال مالی پیشگام شوند و علم دانشمندان را تجاری سازی کنند.

وی بیان کرد: از همه همکاران دانشگاه‌ها، کارکنان و دانشجویان می‌خواهیم پرچم کشور را با قدرت تمام و حمایت از محمد علی زلفی‌گل در بالاترین قله‌های‌علمی به حرکت درآوردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =