گردشگری ایران / آبشار فدامی کجاست؟

آبشار فدامی داراب یکی از آبشارهای رویایی ایران‌ است؛ آبشاری برآمده از چشمه‌ای جوشان از درون کوه که می‌خواهیم به دیدنش برویم و وصفی از اعجاب و زیبایی‌هایش داشته باشیم. در ادامه با این آبشار بیشتر آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، فدامی در واقع نام شهری است که در بخش فورگ یا فرگ شهرستان داراب قرار دارد. در نزدیکی‌های این شهر و در هشت کیلومتری شمال غربی آن آبشاری زیبا به همین نام شهر جای گرفته است که به آن آبشار فدامی گفته می‌شود. فاصله داراب تا آبشار فدامی ۱۳۵ کیلومتر است که از ضلع جنوب شرقی داراب، در منطقه گرم و خشک «بخش» فرگ در آخرین نقطه جنوب شرقی فارس و در مسیر بندرعباس می‌توانید از آن دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران / آبشار مارگون کجاست؟

فدامی در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرق داراب و در دل گرمای سوزان چشمه ای از دل کوه می جوشد و به پیش می آید نام این آبشار زیبا فدامی است این آبشار در منطقه فورگ (فرگ) و در شهر فدامی در مسیر جاده ترانزیتی شیراز به بندرعباس واقع شده و هر ساله میزبان تعداد کثیری از علاقمندان به طبیعت است.

گردشگری

یکی از وی‍ژگی های آبشار فدامی وجود چهار نوع آب شور و شیرین و سرد و گرم است که در فاصله 20 متری آبشار شیرین با هم مخلوط می شوند و استخر طبیعی زیبایی را پدید می آورند. ارتفاع آبشار شور فدامی که در بالادست آبشار شیرین واقع شده 10 تا 15 متر است.

سرچشمه آبشار شور فدامی در 500 متری آن است و وجود نخل های خودرو در کنار آبشار شور به زیبایی آن افزوده است. عرض آبشار شیرین فدامی که در گذشته به 800 متر می رسید و عریض ترین آبشار طبیعی ایران محسوب می شد، به دلیل خشکسالی و استفاده بی رویه کشاورزان بالادست اکنون به 200 متر رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =