پیگیری حقوق کارگران از اولویت‌های کارگروه مبارزه با فساد و تبعیض

مسئول کارگروه مبارزه با تبعیض و فساد بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: بررسی و مطالبه مشکلات حوزه‌های کارگری، مسکن و مالیات از اولویت‌ فعالیت‌های این کارگروه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جریان دانشجویی در واقع حلقه میانی بین مردم و حاکمیت است. بنابراین می‌تواند با ورود به حوزه‌های مختلف و تحلیل و بررسی چالش‌ها و مشکلات، مطالبه به حق و درستی را از مسئولان داشته باشد. برقرای عدالت به ویژه مبارزه با فساد یکی از حوزه‌هایی است که نیازمند فعالیت جریان دانشجویی است. از این رو چهار سال پیش، بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر کارگروه مبارزه با تبعیض و فساد را ایجاد کرد تا با فعالیت تخصصی در حوزه عدالت فعالیت کند.

در این راستا، سهیل زمانی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره اولویت فعالیت‌های کارگروه مبارزه با فساد و تبعیض در سال تحصیلی پیش‌رو اظهار کرد: در حال حاضر حوزه کارگری و مسائل آن از سری موضوعات روز کشور است. موضوعاتی مانند قانون کار، حداقل دستمزد، مرخصی‌، دستمزدهای معوقه، بیمه‌های رد نشده، مزایای دریافت نشده، قراردادهای نامناسب سازی و حقوق اجتماعی دارای چالش‌های بسیاری است که نیازمند بررسی کارشناسانه دارد.

وی بر دفاع از حقوق کارگران در کشور تاکید کرد و گفت: بسیاری از کارگران در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیستند و به صورت روز مزد فعالیت می‌کنند. در حال حاضر جمعیتی در حدود  20 میلیون نفر جامعه کارگری در حال فعالیت هستند که تعداد بسیاری از آنها روزمزد بوده و قوانین و حمایت‌های وزارت کار شامل آنها نمی‌شود.

مسئول کارگروه مبارزه با تبعیض و فساد بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: این کارگروه تلاش دارد تا با گردآوری مشکلات کارگران و بررسی نواقص قانونی  یا اجرا نشدن قانون، مشکلات آنها را کاهش دهد و به گوش مسئولان برساند.

زمانی با بیان اینکه خصوصی‌سازی نادرست، لطمه‌ بزرگی به تولیدات داخلی و جامعه کارگران وارد می‌کند، گفت: در حال حاضر ساز و کار مناسبی برای خصوصی‌سازی در کشور وجود ندارد. اگر باز هم به همین منوال خصوصی سازی انجام شود، این موضوع به خصوصی خواری تبدیل خواهد شد. بنابراین نتیجه و ضرر آن متوجه مردم و به ویژه کارگران خواهد شد.

این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر حوزه مسکن را اولویت دیگر فعالیت کارگروه مبارزه با تبعیض و فساد دانست و گفت: مسکن یکی از نیازهای اساسی تمامی اقشار جامعه و چالش بزرگی برای ازدواج جوانان است. ما تلاش داریم ضمن مطالبه‌گری،  فضای گفتمان سازی در این حوزه و چالش‌های موجود بر سر راه ساخت مسکن و قیمت‌ها را با حضور کارشناسان و استادان اقتصاد بررسی کنیم. 

وی بااشاره به وعده‌های انتخاباتی دولت ادامه داد: دولت سیزدهم وعده ساخت 3 هزار واحد مسکونی را داده است و اگر این موضوع پیگیری نشود، شاید به دست فراموشی سپرده شود.

مسئول کارگروه مبارزه با تبعیض و فساد دانشگاه امیرکبیر با اشاره به موضوع نظام پرداخت مالیاتی در کشور عنوان کرد: راه‌های فرار و معافیت‌های مالیاتی باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا مالیات به صورت عادلانه در کشور پرداخت شود. به عنوان مثال قانون پرداخت مالیات بر خانه‌ها خالی یا عایدی بر سرمایه باید اجرایی شود تا اقشار پردرآمد نیز در پرداخت مالیات در جامعه، سهیم باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =