آخرین وضعیت اسکان دانشجویان خوابگاهی در تهران/ دانشجویان کارشناسی همچنان بدون خوابگاه!

بررسی آخرین وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران نشان می‌دهد که صرفا دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی مجاز به ثبت درخواست اسکان در خوابگاه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،خوابگاه‌های دانشجویی امسال نیز همانند سال گذشته، با شرایط ضوابط خاصی پذیرای دانشجویان خواهد بود. شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شده تا دانشگاه‌ها ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را به شکل قابل توجهی کاهش دهند. البته همین موضوع هم شده تا بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی پذیرای دانشجویان مقطع کارشناسی نباشند و تمام ظرفیت خود را به دانشجویان ارشد و دکتری اختصاص دهند.

اسفندماه سال گذشته همزمان با آغاز شیوع کرونا، وضعیت دانشگاه‌ها نیز دستخوش تغییرات زیادی شد به طوری که فرآیند آموزش دانشجویان به فضای مجازی منتفل شد. در کنار این موضوع، خوابگاه‌های دانشجویی نیز تعطیل شدند اما رفته رفته با مناسب سازی فضای خوابگاه‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برخی خوابگاه‌ها به صورت محدود بازگشایی شدند تا پذیرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشند. امسال نیز وضعیت کشور با سال گذشته تفاوت زیادی نکرده است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند با شرایطی خاص و با تایید معاونت آموزشی دانشگاه، مجوز اسکان در خوابگاه را بگیرند.

در این بین اما اجرای طرح ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی از سوی دانشگاه‌ها و برنامه ریزی صندوق رفاه دانشجویان برای اعطای تسهیلات ویژه به دانشگاه‌ها برای بازسازی و ترمیم خوابگاه‌های خود، می‌تواند نوید بخش ساماندهی وضعیت خوابگاه‌ها در سال تحصیلی جدید باشد.

کمتر از ۱۰ روز تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است و آنطور که مسئولان اعلام کرده‌اند، همچنان آموزش‌ها به صورت مجازی خواهد بود. در این بین اما خوابگاه‌های دانشجویی با شرایط ویژه‌ای بازگشایی خواهند شد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند با رعایت ضوابط و شرایط خاص، اقدام به ثبت‌نام برای اسکان در خوابگاه کنند.

درخواست خود را در سیستم گلستان ثبت کنید

معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرده است آن دسته از دانشجویانی که درخواست آنان از طریق سیستم جامع گلستان ثبت و مورد تایید قرار گرفته، باید از مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۵با مراجعه به سیستم جامع گلستان نسبت به ثبت خوابگاه خود اقدام کنند.

براساس اعلام دانشگاه شهید بهشتی، تاریخ واگذاری ۲۷ شهریورماه و آخرین مهلت دریافت یا تعیین تکلیف فضای اختصاص داده شده ۱۰ مهرماه است و پس از آن تاریخ، فضای در نظر گرفته شده به سایر متقاضیان اختصاص داده خواهد شد. چنانچه دانشجویان در این نیمسال ثبت نام آموزشی نکنند و یا از پایان نامه خود دفاع ، حذف ترم، مرخصی تحصیلی و ... کنند، امکان ادامه سکونت آنان میسر نبوده و حسب مقررات اقدام خواهد شد.

ارائه درخواست؛ الکترونیکی و غیرحضوری

دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرده است دانشجویان متقاضی باید درخواست خود را مطابق فرم درج شده در این اطلاعیه، تکمیل کرده و به ایمیل دانشگاهی معاونت دانشجویی دانشگاه به آدرس stu@atu.ac.ir ارسال کنند. ارائه درخواست به صورت الکترونیکی و غیرحضوری بوده و بعد از ثبت درخواست توسط دانشجو، استعلام لازم از دانشکده صورت گرفته و بعد ازتایید درخواست، ازطریق تماس با دانشجو به خوابگاه مربوطه معرفی می‌شود.

آنطور که معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرده است، ارائه خوابگاه صرفا به دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) دارای سنوات مجاز رفاهی/آموزشی و با اولویت عدم استفاده در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ صورت خواهد پذیرفت.

منتظر دریافت پیامک تاییدیه باشید

دانشگاه علم صنعت در اطلاعیه‌ای تاکید کرده است که دانشجویان باید از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ شهریروماه  می‌توانند با مراجعه به پیشخوان سایت گلستان در بخش درخواست حضور در خوابگاه فرم مربوط را تکمیل کنند.

لازم به ذکر است پس از تأیید نهایی و دریافت پیامک تأییدیه ارسالی توسط واحد اسکان مدیریت امورخوابگاه‌ها، فرآیند تخصیص اتاق صورت می‌پذیرد. همچنین زمان بازگشایی خوابگاه‌ها از طریق سایت     khabgah.iust.ac.ir ) اطلاع رسانی خواهد شد.

فقط دانشجویان ارشد و دکتری

آنطور که دانشگاه الزهرا(س) اعلام کرده است، دانشجویان متقاضی که دارای شرایط اسکان هستند می‌توانند تا ۲۷ شهریور درخواست خود را در سامانه گلستان ثبت کنند. شرایط دانشجویان برای اسکان درخوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه الزهرا به شرح زیر است:

- دانشجویان مقطع دکتری (به استثنای دانشجویان جدیدالورود ورودی مهر ۱۴۰۰)

- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از پایان نامه خوددفاع می‌کنند و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که دارای واحد عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی بصورت حضوری هستند دوره‌ای در طول ترم.

-عدم پذیرش و اسکان دانشجویان مقطع کارشناسی در خوابگاه‌های دانشجویی به دلیل ارائه کلیه دروس بصورت مجازی.

-با توجه به ارائه کلیه دروس به صورت مجازی در تمامی رشته‌ها و کلیه مقاطع تحصیلی به دانشجویان جدیدالورود مهر ۱۴۰۰ اعم ازدانشجویان مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خوابگاه تعلق نمی‌گیرد)

-دانشجویان واجد شرایط ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون کووید ۱۹ (تزریق دوز اول) هستند.

اسکان حداکثر ۲ ماه است

دانشگاه خواجه نصیر نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است اسکان در خوابگاه ها ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا است و به دانشجویان کارشناسی خوابگاه تعلق نمی گیرد.

لازم به ذکر است، با توجه به شرایط شیوع کرونا اسکان در خوابگاه ها به صورت موقت و حداکثر دوماه است.

امکان واگذاری خوابگاه مجردی وجود ندارد

دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: دانشجویان جدیدالورود دوره روزانه (دکتری و ارشد) متقاضی خوابگاه مجردی، در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان واگذاری خوابگاه مجردی وجود ندارد و تخصیص خوابگاه منوط بازگشت به شرایط عادی است.

آنطور که دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرده است، نظر به اینکه اطلاع از تعداد دقیق متقاضیان خوابگاه مجردی، برای تامین ظرفیت خوابگاهی مورد نیاز، حایز اهمیت بسیار است، این دسته از دانشجویان لازم است درخواست خوابگاه خود را در هنگام ثبت‌نام غیرحضوری در سامانه گلستان، با توجه به شرایط اعلام شده ثبت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =