تداوم یکه‌تازی ایرلاین‌های متخلف / شکل گیری یک بازی جدید با تست PCR

در حالی سازمان هواپیمایی کشوری وعده حل تخلف ایرلاین‌ها در فروش یکطرفه بلیت پروازهای اربعین را داده که شرکت‌های هواپیمایی در موضوع تست PCR در حال اجحاف در حق زائران اربعین حسینی هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، دیروز مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تایید خبری دررابطه با فروش یکطرفه بلیت پروازهای اربعین توسط ایرلاین‌های داخلی گفته بود: اخطارهایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای سایت هایی که بعضا قیمت فروش بلیت پروازهای اربعین را رعایت نکرده‌اند، ارسال شده است.

حسن خوشخو افزود: از سوی دیگر بعضا ایرلاین‌ها بلیت یکطرفه را به زائران ارائه کرده و از فروش بلیت رفت و برگشت عتبات عالیات خودداری می‌کنند. این موضوع درستی است و بررسی‌های سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد این تخلف صحت دارد.

وی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی به شرکت‌هایی که به صورت اجباری بلیت یکطرفه را ارائه می‌دهند اخطار کتبی داده است. در این راستا یک فرجه زمانی را مشخص کرده ایم که اگر مسافر تمایل دارد بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین تهیه کند حتما ایرلاین ها این امکان را به زائران بدهند.

خوشخو اضافه کرد: قطعا ایرلاین‌هایی که این موضوع را رعایت نکنند متخلف شناخته می‌شوند و بر اساس قوانین و مقررات پیگرد قضایی می‌شوند. طبیعتا سازمان هواپیمایی کشوری در راستای احقاق حقوق مسافران هیچ مماشاتی با شرکت‌های هواپیمایی متخلف نخواهد داشت. اگر ایرلاین‌ها تعهدات خود را رعایت نکنند به طور قطع سازمان هواپیمایی کشوری با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد.

وی گفت: به مردم توصیه می‌کنم حتما از گرفتن ویزا و صحت آن از طریق سفارت عراق مطمئن شوند و پس از این مرحله به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی یا سایت های رسمی مراجعه و بلیت خود را تهیه کنند.

حدود 11 ساعت از توصیه مقام مسئول سازمان هواپیمایی به مردم می گذرد که خبر می‌رسد ایرلاین‌ها مرتکب تخلف جدیدی در فروش بلیت پروازهای اربعین شده‌اند. در حالی پیش‌تر اعلام شده بود تست منفی PCR از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت برای خرید بلیت کفایت می‌کند که شرکت‌های هواپیمایی داخلی فقط تست PCR آزمایشگاه‌های مورد تایید خود را از زائران اربعین حسینی می‌پذیرند.

این‌گونه به نظر می‌رسد برخی ایرلاین‌ها با تعدادی از آزمایشگاه‌ها یک همکاری برد-برد را برای ایام اربعین حسینی آغاز کرده‌اند که برآیند آن ظلمی است که در حق زائران حسینی می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1111797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =