طالبان: داعش در افغانستان همانند عراق وجود ندارد

سخنگوی طالبان گفت: داعش در افغانستان مانند عراق وجود ندارد ، اما برخی از افغان ها هستند که ایدئولوژی داعش را پذیرفته اند. ما تلاش های جدی برای جلوگیری از آن انجام می دهیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در کنفرانس خبری امروز سه‌شنبه (30 شهریور) گفت: داعش در افغانستان مانند عراق وجود ندارد ، اما برخی از افغان ها هستند که ایدئولوژی داعش را پذیرفته اند. ما تلاش های جدی برای جلوگیری از آن انجام می دهیم.

وی حملات وحشیانه در ننگرهار را محکوم کرد.

مجاهد افزود: از آدم ربایی در کابل و ولایات جلوگیری شده است و ما سخت تلاش می کنیم تا میزان جنایت را به صفر برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتصابات جدید در دولت موقت طالبان را اعلام کرد.

به گفته وی «حاجی نورالدین عزیزی»، سرمایه‌گذار و شخصیت برجسته از ولایت پنجشیر به عنوان سرپرست وزارت بازرگانی و تجارت منصوب شده است. همچنین «صدر ابراهیم» به عنوان معاون وزیر کشور و «ملا عبدالقیوم ذاکر» به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شده‌اند و «قلندر عباد» به عنوان سرپرست جدید وزارت بهداشت منصوب شدند.

مجاهد گفت که مشاغل برای زنان در دولت نیز در نظر گرفته شده است.

سخنگوی طالبان همچنین گفت: بسیاری از کشورهای منطقه با ما در تماس هستند و مشورت‌های آن‌ها خیر خواهانه است، اما در سطحی نیست که آن‌ها بتوانند در امور داخلی افغانستان مداخله کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ دولت در انتصابات بیشترین حرفه‌ای بودن را در نظر گرفته است که باعث بهتر شدن کار و استاندارد شدن کابینه می‌شود.

مجاهد درباره سفر رئیس بهداشت جهانی نیز گفت: سفر رئیس سازمان بهداشت جهانی به کابل در روز دوشنبه باعث افزایش امیدواری شده است که در آینده نزدیک به برخی از مسائل مربوط به حوزه سلامت رسیدگی شود.

سخنگوی طالبان گفت که این گروه از فعالیت رسانه ها حمایت خواهد کرد و مشکلاتی که در برخی ولایت ها در این مورد پیش آمده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1111950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =