زنده‌ترین حدیث همدلی و هم‌زبانی ملت همیشه در صحنه دفاع مقدس است

وزیر علوم در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: دفاع مقدس زنده‌ترین حدیث «همدلی و هم‌زبانی» ملت همیشه در صحنه این سرزمین است که سال‌های بسیار است به یمن حضور ایثارگران آن حماسه، آن را باز آفریده‌اند و جهان را به تماشای آن غیرت عظمت‌آفرین تعارف کرده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

متن پیام دکتر زلفی‌گل به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذینَ آمَنوا وَالَّذینَ هاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ أُولٰئِکَ یَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحیمٌ (سوره بقره. آیه ۲۱۸)

آنان که به دین اسلام گرویدند و از وطن خود هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده‌اند، اینان امیدوار و منتظر رحمت پروردگار باشند که خداوند بخشاینده و مهربان است. "

بی‌شک هشت سال دفاع مقدس سند عزت و سربلندی تاریخ ملت ما در برابر هجوم بی‌رحمانه و ناجوانمردانه دشمنان است. سند افتخاری که از آموزه‌های اسلامی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در مکتب عاشورا مایه گرفته و مردمان این سرزمین با تقدیم هزاران شهید و جانباز روایت گرصدیق ملتی گردند که خاک پاک سرزمین خود را به جوهر جان پاس داشتند.

دفاع مقدس زنده‌ترین حدیث «همدلی و هم زبانی» مردمان این سرزمین است که صحنه‌ی آزادی آن، باشکوه‌ترین صحنه‌ای است که سالیان بسیار است که به یمن حضور ایثارگران آن حماسه، آن را بازآفریده اند و جهان را به تماشای آن غیرتِ عظمت آفرین تعارف کرده‌اند.

حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت ملتی است که قله‌های سربلند ایثار و حماسه را در راه دفاع از کیان انقلاب و میهن اسلامی خویش در نوردیده است، حکایت ماندگار دلاوری شهیدان و شاهدانی است که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ این مرز و بوم اسلامی را نگاشته‌اند.

پرچم این سرزمین هنوز، جز به نسیم یاد شهیدان نمی‌جنبد، شهیدانی که عطر بودن شأن از سطر سطر خاک این اقلیم خواندنی است. به شهادت تقویم، هر روزی، روز دفاع مقدس است که هشت سال، بر خاک پاک این سرزمین، خون ایثار باریده است. هشت سال فرصت کمی نیست برای مقاومت و ایثار و تسلیم نشدن!

دفاع مقدس، الفبای غیرت و عشق بود، ملکوتی که فرصت جان به دست آوردن بود نه جان از دست دادن، شهیدان دانشجویان این دانشگاه بودند، دانشگاه امروز من و شما که باید در آن الفبای غیرت و عشق بیاموزیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس، به ویژه شهدای آموزش عالی کشور، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جان‌فشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا… خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شهیدپرور ایران اسلامی شادباش عرض می‌کنم.

خرسندم که در روز و روزگار نکوداشت هفته دفاع مقدس می‌توانم دست بر سینه بگذارم و با افتخار از حماسه آفرینی جانبازان، آزادگان، ایثارگران و صبر و استقامت خانواده معظم شهدا تقدیر و تشکر نمایم.

از خداوند متعال توفیق پاسداری از خون شهدا و رهروی راه آن عزیزان را برای خانواده بزرگ آموزش عالی کشور و همه ملت غیور ایران اسلامی مسئلت دارم.

محمد علی زلفی‌گل

۳۰ شهریور ۱۴۰۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1112020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =